اینتل می‌گوید که پردازنده‌های اتم Clover Trail به درستی لینوکس را اجرا نمی‌کنند، ولی برای ویندوز ۸ بهینه شده‌اند

شنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۱ - ۰۱:۴۹
مطالعه 2 دقیقه
پردازنده‌های اتم مبتنی بر معماری Clover Trail قادر خواهند بود به‌راحتی ویندوز ۸ را اجرا نمایند، اما در اجرای لینوکس با مشکل مواجه خواهند شد. اینتل گفته که این مشکل مربوط به عدم توانایی لینوکس در تشخیص تغییرات مربوط به مصرف انرژی در سطح کرنل است و تأکید کرده که برای این پردازنده‌ها باید از ویندوز استفاده شود.
تبلیغات

اگر قصد دارید تا در آینده مثلا یک HP Envy X2 را خریداری کرده و روی آن اوبونتو را اجرا کنید، برای شما خبرهای بدی داریم. بنا به گزارش‌ها، اینتل مدعی شده که پردازنده‌های اتم مبتنی بر Clover Trail نمی‌توانند به خوبی از پس لینوکس برآیند. این موضوع بیشتر به مسایل مربوط به بهینه‌سازی مرتبط است و این که لینوکس نمی‌داند چطور تغییرات حوزه انرژی در Clover trail را در سطح کرنل تشخیص دهد. درنتیجه این موضوع برای لینوکس یک نقطه ضعف محسوب می‌شود.

محرزا ترجیح اینتل آن است که شما ویندوز ۸ را روی سیستم خود اجرا کنید، چراکه سیستم عامل مایکروسافت و پردازنده جدید اتم قرار است در کنار یکدیگر به رشد خود ادامه دهند. احتمالاً این موضوع مربوط به مشکل خود لینوکس است، اما تأکید اینتل بر اجرای ویندوز روی این پردازنده می‌تواند یک عقب‌نشینی از تمایل این کمپانی برای پروژه‌های متن بازی چون Intel-native Android یا پروژه Tizen باشد.

Clover Trail سری جدید پردازنده‌ها اتم اینتل است که قرار است تبلت‌های ارزان‌قیمت Windows 8 Pro به آن تجهیز شوند. این پردازنده نسبت به پردازنده‌های قدرتمند Ivy Bridge سرعت و قدرت به مراتب پایین‌تری دارند اما مصرف باتری آن‌ها نیز به مراتب کمتر است.

نظر شما در این باره چیست؟ آیا ترجیح می‌دهید که CPU کامپیوترتان هم لینوکس و هم ویندوز را اجرا کند یا این که ویندوز ۸ را کافی دانسته و این موضوع شما را آزار نمی‌دهد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات