اسنپدراگون 8150 موفق به شکست کرین 980 و A12 بایونیک در بنچمارک آنتوتو شد

پنج‌شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
اسنپدراگون ۸۱۵۰، جدیدترین تراشه‌ی پرچمدار کوالکام با کسب امتیاز ۳۶۲٬۲۹۲ در بنچمارک آنتوتو موفق به شکست کرین ۹۸۰ و A12 بایونیک شد.
تبلیغات

با نزدیک شدن به زمان معرفی رسمی اسنپدراگون ۸۱۵۰، جزئیات بیشتری از عملکرد این تراشه منتشر می‌شود. در تازه‌ترین گزارش، پردازنده‌ی پرچمدار جدید کوالکام با دستیابی به مجموع امتیاز خیره‌کننده‌ی ۳۶۲٬۲۹۲ در بنچمارک آنتوتو، کرین ۹۸۰ هواوی (با امتیاز ۲۷۳٬۹۱۳) را با اختلافی قابل توجه و A12 بایونیک اپل (با امتیاز ۳۵۳٬۲۱۰) را با اختلافی اندک پشت سر گذاشته است.

با این حال، این تمام داستان محسوب نمی‌شود. تصویر فاش‌شده از صفحه‌ی امتیاز آنتوتو، اطلاعاتی را درباره‌ی پیکربندی هسته و سرعت کلاک ۸۱۵۰ نیز نشان می‌دهد. احتمال می‌رود افشاگری که اسکرین شات‌های زیر را در شبکه‌ی اجتماعی ویبو منتشر کرده، اطلاعاتی را از این تراشه در اختیار داشته است. وی برخلاف گزارش‌های اولیه ادعا می‌کند که اسنپدراگون ۸۱۵۰ با پیکربندی غیرمعمول هسته‌ی ۴+۳+۱ یا به عبارت دیگر یک هسته‌ی با عملکرد بالا، سه هسته‌ی با عملکرد متوسط و ۴ هسته‌‌ی بهینه در مصرف انرژی عرضه خواهد شد.

Snapdragon 8150 AnTuTu

در هر صورت، هسته‌ی قدرتمند Cortex-A76 تراشه‌ی کوالکام از سرعت کلاک ۲.۸۴ گیگاهرتز بهره می‌گیرد و سه هسته‌ی با عملکرد متوسط (از همان نوع Cortex-A76) و خوشه‌ی چهار هسته‌ای دیگر نیز به‌ترتیب از سرعت کلاک ۲.۴ گیگاهرتز و ۱.۷۸ گیگاهرتز برخوردار هستند. اگر فرض را بر صحت این مدعا بگذاریم، به‌نظر می‌رسد که کوالکام در بهره‌گیری از معماری DynamiQ آرم که امکان جفت‌سازی انواع مختلفی از هسته را با سرعت‌های کلاک گوناگون درون یک خوشه در اختیار سازندگان قرار می‌دهد، رویکردی نامعمول را در پیش گرفته است.

علاوه بر این، امتیاز پردازنده‌ی گرافیکی را نیز نباید نادیده گرفت. تراشه‌ی پرچمدار جدید کوالکام در بخش گرافیکی امتیاز ۱۵۶٬۳۲۸ را به‌دست آورده است که در مقایسه با آدرنو ۶۳۰ که در اسنپدراگون ۸۴۵ یافت می‌شود، افزایشی تقریبا ۲۰ درصدی را در عملکرد خام نشان می‌دهد.

با تمام این‌ها، اطلاعات یادشده هنوز به تایید نرسیده‌اند و فعلا باید با دیده‌ی شک و تردید به آن‌ها نگریست. تا رونمایی رسمی از تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۱۵۰ زمان زیادی باقی نمانده است؛ در نتیجه به زودی از صحت اعداد و ارقام منتشرشده مطلع خواهیم شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات