اسنپدراگون 1000به جای 950 در گجت‌های ویندوز 10 ایسوس

شنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
نسل جدید پردازنده کوالکام به نام اسنپدراگون ۱۰۰۰ ظاهرا قرار است در گجت‌های ویندوز ۱۰ شرکت ایسوس به کار برود.
تبلیغات

وب‌‌سایت Winfuture.de جزئیات به‌کارگیری پردازنده‌های با معماری آرم در گجت‌های ویندوز ۱۰ مایکروسافت را شرح داده است. بر اساس گزارش این سایت، قرار بود نسل جدید پردازنده‌ها با معماری آرم برای ویندوز ۱۰ از نسخه‌ی اسنپدراگون ۹۵۰ شرکت کوالکام بهره ببرد؛ اما امروز گزارشی منتشر شده است مبنی بر اینکه نسل جدیدتری از این نوع پردازنده در آینده معرفی می‌شود که به نظر می‌رسد مدل اسنپدراگون ۱۰۰۰ باشد.

snapdragon 830

این نوع پردازنده به‌طور خاص برای ویندوز ۱۰ در دستگاه‌های مبتنی بر معماری آرم طراحی شده و قدرت پردازش آن‌ به پردازشگر‌های اینتل، نسبت به مدل‌های قدیمی نزدیک‌تر است. شایعات حاکی از آن هستند که قدرت این نوع پردازنده حدود ۶.۵ وات است؛ بنابراین شبیه نسل هفتم اینتل یعنی Core Y-SoC با تقریبا ۷ وات به نظر می‌رسد.

 ممکن است شرکت ایسوس از این تراشه برای اولین بار در مدل Asus Primus استفاده کند. گزارش‌ها حاکی هستند که طراحی و ساخت این محصول تا اواخر تابستان امسال کامل می‌شود و انتظار می‌رود تا پایان سال جاری یا اوایل سال ۲۰۱۹ به بازار عرضه شود.

 همانطور که قبلا ذکر شد، این پردازنده طوری طراحی شده است که از طریق فرم‌فکتور لپ‌تاپ یا تبلت حرارت را منتقل کند و باعث خنک شدن خود شود.

البته نوع سیستم عامل‌ها و اسامی شرکت‌های استفاده‌کننده از این نوع پردازنده می‌تواند تغییر کند؛ اما بدون شک مایکروسافت و کوالکام می‌توانند این بازار جدید را به‌شدت تحت تأثیر قرار دهند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات