درخشش Helio X20 در تست چند هسته‌ای بنچمارک GeekBench

چهارشنبه ۲ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
مدیاتک که در سال‌های گذشته کمتر در رقابت پردازنده‌های بالارده‌ی موبایل شرکت داشته، این بار در تلاش است با Helio X20 وارد رقابت مستقیم با پردازنده‌های بالارده‌یسامسونگ و کوالکام شود. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

در چند ماه اخیر بیشتر خبرها و اطلاعات فاش شده از نتایج بنچمارک‌ها مربوط به پرچمدار آینده شرکت کوالکام یعنی اسنپدراگون ۸۲۰ بوده است و کمتر نامی از محصول بالارده‌ی مدیاتک به میان آمده است. اخیرا نتایج GeekBench این پردازنده اعلام شده است که نشان از قدرت بالای Helio X20 در بخش چند هسته‌ای دارد.

کسب امتیاز بالای ۷۰۰۰ در بخش چند هسته‌ای توسط Helio X20 حیرت‌آور است؛ به طوری که تا به حال در وب‌سایت این بنچمارک چنین نتیجه‌ای برای یک پردازنده‌ی موبایل ثبت نشده است. Helio X20 با سه کلاستر و ۱۰ هسته توانسته در بخش چند هسته‌ای امتیاز ۷۰۳۷ را کسب کند. در این پردازنده از ۲ هسته‌ی Cortex-A72 و ۸ هسته‌ی Cortex-A53 استفاده شده است؛ چهار هسته‌ از این هشت هسته با فرکانس پایین‌تر برای کارهای سبک در نظر گرفته شده است.

geekbench Helio X20

در قسمت تک هسته‌ای این پردازنده خیلی درخشان عمل نکرده است و امتیاز ۲۰۹۴ را کسب کرده است که نسبت به رقبای بالارده‌ی خود اندک به نظر می‌رسد. این پردازنده  هنوز عملا بر روی یک گوشی استفاده نشده است و مدیاتک برای بهبود این پردازنده هنوز فرصت دارد. این نتایج تا وقتی که پردازنده بر روی یک گوشی تولید شده مورد بررسی قرار نگیرد خیلی دقیق نیستند و صرفا برای تخمین قدرت آن پردازنده مورد استفاده قرار می‌گیرند. مدیاتک برای این که در رقابت با پردازنده‌های بالارده موفق ظاهر شود باید فکری به حال عملکرد تک هسته‌ای Helio X20 بکند.

در پایان باید گفت اعداد و ارقام فقط بخشی از توانایی یک پردازنده را نشان می‌دهد. اسنپدراگون ۸۱۰ و مشکلات مربوط به تولید حرارت زیاد آن را همگان به خاطر دارند؛ این مشکل باعث فاصله گرفتن شرکت بزرگی همچون سامسونگ از کوالکام شد. Helio X20 اگر در تولید حرارت کم و مصرف بهینه‌‌ی انرژی موفق ظاهر شود به عنوان رقیبی جدی برای دیگر پردازنده‌های بالارده شناخته خواهد شد. نظر شما در مورد این پردازنده چیست؟ آیا مدیاتک رقیبی جدی برای سامسونگ و کوالکام در این عرصه خواهد بود؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات