سامسونگ از سال آینده تراشه‌های AMD را تولید خواهد کرد

سه‌شنبه ۱ دی ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
در چند فصل اخیر بخش تولید گوشی‌های هوشمند سامسونگ همچون گذشته عملکرد درخشانی نداشته و کره‌ای‌ها برای جبران این موضوع به سراغ تقویت زیرساخت‌های تولید تراشه‌ی خود رفته و در این مسیر موفق عمل کرده‌اند. براساس گزارش‌های منتشر شده سامسونگ برای تولید تراشه‌های AMD با این کمپانی به توافق رسیده است.
تبلیغات

همانطور که می‌دانید، بخش تولید تراشه‌های سامسونگ یکی از قوی‌ترین بازوهای این کمپانی است؛ بطوریکه این کمپانی قادر است تراشه‌های مورد نیاز خود و سایر کمپانی‌ها را برای استفاده در گجت‌های هوشمند با آخرین فناوری‌های روز تولید کند. هرچند بسیاری از تحلیل‌گران از افول صنعت تولید تراشه در سه ماهه‌ی پیش رو خبر می‌دهند، اما رسانه‌های کره‌ای گزارشی را منتشر کرده‌اند که براساس آن سامسونگ در آینده‌ی نزدیک اقدام به تولید انبوه تراشه‌های مورد نیاز AMD خواهد کرد.

AMD را باید یکی از کمپانی‌های شناخته شده در زمینه‌ی تولید تراشه‌های بدانیم که شامل پردازنده‌ گرافیکی و پردازنده‌ی اصلی مورد استفاده در سیستم‌های رایانه‌ای و کنسول‌های بازی است. با توجه به اینکه این کمپانی دیگر زیرساخت‌های مورد نیاز برای تولید تراشه‌های خود را در اختیار ندارد، پس توافق و همکاری با سامسونگ یکی از بهترین راه‌ها برای تولید محصولات و عرضه‌ی آن‌ها به بازار است.

براساس اطلاعات ارائه شده، سامسونگ از سال آینده پردازنده‌ و پردازنده‌های گرافیکی مورد نیاز AMD را مبتنی بر لیتوگرافی ۱۴ نانومتری توسعه خواهد داد. پیش از این کمپانی GlobalFoundries تراشه‌های مورد نیاز AMD را تولید می‌کرد. این کمپانی پیش از این تحت تملک AMD قرار داشت؛ اما اخیرا یک کمپانی در ابوظبی، GlobalFoundries را تصاحب کرده است.

 در حال حاضر GlobalFoundries وظیفه‌ی تولید آخرین سری از پردازنده‌های گرافیکی AMD را با عنوان Greenland در کنار پردازنده‌های سری Zen در اختیار دارد. تولید این محصولات از سال آینده به سامسونگ سپرده خواهد شد. هیچ یک از دو کمپانی سامسونگ و AMD شایعات مطرح شده در مورد همکاری دو کمپانی را رد یا تکذیب نکرده‌اند.

نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات