اسنپدراگون 820 روی بسیاری از پرچمداران سال ۲۰۱۶ قرار می‌گیرد

شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۹
مطالعه 2 دقیقه
در شرایطی که همه در انتظار دیدن عملکرد اسنپدراگون ۸۲۰ در دنیای واقعی و نه فقط در بنچمارک‌ها هستند، به نظر می‌رسد در پشت پرده هم، تولید کنندگان مطرح دنیای گوشی‌های هوشمند از جمله سامسونگ، ال‌جی، سونی و غیره از این پردازنده جدید رضایت دارند و از آن در گوشی‌های هوشمند سال ۲۰۱۶ استفاده خواهند کرد. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

این که سال ۲۰۱۵ سال چندان موفقی برای کوالکام نبوده نکته‌ی جدیدی نیست و حالا همه می‌دانند که اسنپدراگون ۸۱۰ با مشکلاتی روبرو بود که کمتر خریداری حاضر به تحمل آن‌ها بود. داغ کردن بیش از حد این سیستم روی یک چیپ سبب شد تا هر گوشی هوشمندی که در سال ۲۰۱۵ به اسنپدراگون ۸۱۰ مجهز شد با بازخوردهای منفی حداقل از نظر پردازنده در بررسی‌های تخصصی و حتی نظرات کاربران عادی مواجه شود. این امر موجب شد تا فروش این گوشی‌های هوشمند هم چندان با استقبال روبرو نشود. از طرفی درآمدها کمتر از پیش بینی‌ها بود، بنابراین کوالکام در صدد است که نسل بعدی سیستم روی یک چیپ پرچمدارش بی عیب و نقص باشد. 

حالا به نظر می رسد کوالکام کار خود را در رابطه با اسنپدراگون ۸۲۰ به خوبی انجام داده و شنیده می‌شود که بسیاری از گوشی‌های هوشمند در سال ۲۰۱۶ به آن پردازنده مجهز خواهند شد. طبق گزارش‌ها، سامسونگ، سونی، اچ‌تی‌سی، ال‌جی و شیائومی تصمیم گرفته‌اند تا از اسنپدراگون ۸۲۰ در محصولات سال ۲۰۱۶ خود که به احتمال زیاد پرچمداران این شرکت‌ها خواهند بود، استفاده کنند. 

این گزارش همچنین اعلام می‌کند که کوالکام موفق شده تا  اعتماد مشتریان را دوباره به خود جلب کند چرا که نه تنها مشکل داغی بیش از حد را در اسنپدراگون ۸۲۰ حل کرده، بلکه باعث بهبود این سیستم روی یک چیپ شده است. این گزارش حاکی است که در حال حاضر بیش از ۷۰ مدل گوشی در حال آماده‌سازی برای استفاده از اسنپدراگون ۸۲۰ هستند. 

انتظار می‌رود سامسونگ و اچ‌تی‌سی اولین گوشی‌های هوشمند مجهز به اسنپدراگون ۸۲۰ را در سه ماه اول سال ۲۰۱۶ به بازار عرضه کنند. این روند را ال‌جی و سونی با معرفی محصولاتشان در نیمه دوم سال ۲۰۱۶ ادامه خواهند داد. در حالی که در این گزارش خبری از زمان معرفی پرچمدار شیائومی نیست ولی شنیده‌ها از معرفی می ۵ شیائومی در بهمن ماه حکایت دارند.

با توجه به امتیازاتی که اخیرا اسنپدراگون ۸۲۰ در بنچمارک‌ها کسب کرده است به نظر می‌رسد باز هم شاهد سلطه بی رقیب کوالکام بر دنیای پردازنده‌های محصولات اندرویدی باشیم البته رقابت بین اسنپدراگون ۸۲۰، هلیو ایکس ۲۰ مدیاتک و اکسینوس ۸۸۹۰ سامسونگ می‌تواند جذابیت‌‌های خاص خود را داشته باشد. 

نظر شما در این رابطه چیست؟ آیا  بار دیگر بهترین سیستم روی یک چیپ بازار به کوالکام تعلق خواهد داشت؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات