اپل در پی طراحی و توسعه‌ی پردازنده‌ی گرافیکی اختصاصی خود است

پنج‌شنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۰
مطالعه 2 دقیقه
تمام گجت‌های مبتنی بر iOS اپل با استفاده از تراشه‌های سری A این کمپانی روانه‌ی بازار می‌شوند. البته اپل تنها کمپانی نیست که با شخصی سازی طراحی هسته‌های ‌ARM تراشه‌ی اختصاصی خود را تولید می‌کند و در این زمینه می‌توان به کمپانی‌های دیگری نیز نظیر سامسونگ اشاره کرد. آخرین اخبار منتشر شده نشان از این دارد که اپل درصدد طراحی پردازنده‌ی گرافیکی مورد استفاده در گجت‌های خود است.
تبلیغات

به نظر می‌رسد اپل پس از بکارگیری تراشه‌های اختصاصی خود در محصولاتی نظیر آیفون و آیپد، حال به سراغ طراحی پردازنده‌ی گرافیکی خود رفته است. بسیاری از کمپانی‌ها این روزها از تراشه‌های اختصاصی خود در گجت‌های موبایل استفاده می‌کنند که از این جمله می‌توان به سامسونگ و هواوی نیز اشاره کرد. این تراشه‌ها مبتنی بر طراحی هسته‌های ‌ARM هستند که بنابر نیازهای کمپانی‌ها توسط متخصصانشان تغییر پیدا می‌کنند. آخرین شایعات منتشر شده حکایت از این دارد که اپل درصدد طراحی پردازنده‌ی گرافیکی اختصاصی خود است.

اپل معمولا در گجت‌های هوشمند خود از پردازنده‌های گرافیکی PowerVR که ساخته‌ی کمپانی Imagination است، استفاده کرده، اما در صورت به واقعیت پیوستن شایعات باید در انتظار عرضه‌ی گجت‌های هوشمند این کمپانی مبتنی بر تراشه‌های اختصاصی با پردازنده‌ی گرافیکی مختص به کوپرتینویی‌ها باشیم. البته بنابر اطلاعات ارائه شده این فرآیند چند سال به طول خواهد انجامید.

به نظر می‌رسد اپل در سال‌های گذشته روی این موضوع کار کرده ولی هنوز به نتیجه‌‌ای راضی کننده دست نیافته است. در هر صورت این کمپانی همچنان در حال توسعه‌ی پردازنده‌ی گرافیکی اختصاصی خود است و انتظار می‌رود در سال‌های آینده شاهد رونمایی از آن باشیم.

اپل جزو معدود کمپانی‌هایی است که سعی می‌کند کنترل سخت‌افزار و نرم‌افزار را به طور همزمان در اختیار داشته باشد،  از این‌رو تلاش برای طراحی پردازنده‌ی گرافیکی اختصاصی چندان دور از انتظار نیست. به طور حتم سرمایه‌گذاری در این حوزه نیازمند سرمایه‌گذاری کلانی است که البته این موضوع با توجه به دارایی‌ اپل چندان مشکل بزرگی نیست.

باید دید که آیا در آینده‌ی شاهد چنین موضوعی خواهیم بود یا خیر؟ نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات