مشکل پی‌سی‌های مبتنی بر پردازنده AMD با پچ امنیتی روزنه Meltdown مایکروسافت

سه‌شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
پس از انتشار گزارش‌هایی مبنی بر ایجاد مشکل در پی‌سی‌های مبتنی بر پردازنده‌ی AMD که پچ امنیتی مایکروسافت برای روزنه‌ی Meltdown اینتل را دریافت کردند، انتشار این پچ متوقف شد.
تبلیغات

مایکروسافت پچ امنیتی سیستم‌عامل خود را برای برطرف کردن مشکل ایجادشده در اثر وجود روزنه‌ی امنیتی پردازنده‌های اینتل موسوم به Meltdown منتشر کرد؛ ولی انتشار گزارش‌هایی در رابطه با به مشکل خوردن پی‌سی‌هایی که این بروزرسانی را دریافت کرده بودند، انتشار آن را متوقف کرد. اطلاعات ارائه‌شده نشان از این دارد که پی‌سی‌های مبتنی بر پردازنده‌ی AMD با دریافت این بروزرسانی و یک ریستارت در صفحه‌ی لودینگ ویندوز ۱۰ گیر می‌‌کنند.

مایکروسافت با انتشار بیانیه‌ای در این خصوص چنین اظهار نظر کرده است:

برای جلوگیری از اینکه کاربران پی‌سی‌های مجهز به پردازنده‌های AMD به مشکل دچار نشوند، مایکروسافت به‌صورت موقت اطلاع‌رسانی در مورد به‌روز کردن سیستم‌های مبتنی بر پردازنده‌های AMD‌ را متوقف می‌کند.

اطلاعات ارائه‌شده توسط کاربران نشان از این دارد که این مشکل برای کاربرانی پیش می‌آید که از پردازنده‌های قدیمی AMD‌ استفاده می‌کنند. از جمله‌ی مدل‌های اشاره‌شده باید به AMD Athlon X2 6000 پلاس اشاره کرد. کاربری که این بروزرسانی را نصب کرده است، به این نکته اشاره می‌کند که پس از دریافت و نصب، پی‌سی ریستارت شده و سیستم‌عامل در صفحه‌ی لودینگ که لوگوی ویندوز را نمایش می‌دهد گیر کرده است. به نظر می‌رسد مشکل مورد نظر برای رایانه‌هایی با بهره‌گیری از پردازنده‌‌ی Athlon و Sempron رخ می‌دهد.

مایکروسافت با تأیید مشکل، ریشه‌ی این موضوع را در مستنداتی می‌داند که برای پردازنده‌های AMD‌ تهیه شده است. بر اساس اطلاعات ارائه‌شده، پردازنده‌های AMD راهکارهای توصیه‌شده برای توسعه‌ی سیستم عامل به‌منظور جلوگیری از بروز مشکلاتی نظیر روزنه‌های Meltdown و Spectre را پشتیبانی نمی‌کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات