سونی برای تلفن‌های اکسپریای خود پردازنده اختصاصی می‌سازد

چهارشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۵
مطالعه 2 دقیقه
پس از این که سامسونگ و هواوی به ترتیب در توسعه پردازنده های اکسینوس و کرین به موفقیت‌های زیادی دست یافتند، به نظر می‌رسد سونی نیز به صرافت تولید پردازنده‌ی اختصاصی خود افتاده است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

در سال ۲۰۰۷، در مراسم رونمایی از اولین آیفون، استیو جابز جمله‌ای را به نقل از آلن کِی بیان کرد که نشان‌دهنده استراتژی اپل در بازار طی سال‌های آتی بود. 

افرادی که به نرم‌افزار بهای زیادی می‌دهند باید سخت‌افزار خود را هم بسازند. 

این جمله‌ای بود که بعد‌ها و پس از موفقیت‌های اپل در بازار باعث شد تا برخی دیگر از شرکت‌های تولیدکننده موبایل، همین سیاست را در پیش بگیرند. طی سال‌های اخیر سامسونگ هم به تولید پردازنده‌های اکسینوس خود روی آورده و هواوی نیز پردازنده‌های کرین خود را ساخته است. هر دوی این شرکت‌ها نیز طی سال‌های اخیر موفقت‌های زیادی در دنیای اندروید بدست آورده‌اند. پس از این شرکت‌ها، ال‌جی نیز تصمیم به ساخت پردازنده‌ی اختصاصی خود گرفت و در حال حاضر مشغول توسعه‌ی آن است.

به نظر می رسد سونی هم بعد از مدت‌ها چاره‌ی کار را در ساخت پردازنده‌ی اختصاصی خود دیده است و تصمیم دارد تا با این استراتژی، اوضاع خود را در بازار گوشی‌های هوشمند بهبود بخشد. اگر این امر محقق شود، سونی از شرکای فعلی خود یعنی کوالکام و مدیاتک که پردازنده‌های این شرکت را تامین می‌کنند، فاصله خواهد گرفت.

به نظر می‌رسد همکاری سونی در ساخت پردازنده‌های خود با شرکت تایوانی Global Unichip صورت خواهد گرفت. البته یک نکته باعث می‌شود که کمی در مورد این شایعه دچار تردید شویم. واقعیت این است که سونی از نظر مالی به اندازه‌ی اپل و سامسونگ قدرت مانور ندارد؛ از این رو تصور این که سونی قصد ساخت چیپی در کلاس جهانی برای رقابت با رقبایی چون اپل و سامسونگ ارائه دهد کمی دشوار است. 

نظر شما در این مورد چیست؟ به نظر شما این که سونی به استفاده از پردازنده‌های کوالکام و مدیاتک ادامه دهد بهتر است یا این که ترجیح می‌دهید سونی هم پرازنده‌ی اختصاصی خود را تولید کند؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات