کوالکام نسخه‌ ۸ هسته‌ای اسنپدراگون 820 را سال ۲۰۱۶ روانه بازار می‌کند

چهارشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۹
مطالعه 2 دقیقه
کوالکام با معرفی اسنپدراگون ۸۲۰ نشان داد که اعتقادی به استفاده از هشت هسته‌ی پردازشی در تراشه‌ی خود ندارد. حال آنکه شایعات منتشر شده نشان از این دارند که این کمپانی سال آینده‌ نسخه‌ی هشت هسته‌ای پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۲۰ را معرفی خواهد کرد.
تبلیغات

پس از معرفی اسنپدراگون ۸۲۰ توسط کوالکام، اخباری منتشر شد که حکایت از نداشتن اعتقاد این کمپانی به بهره‌گیری از هشت هسته‌ی پردازشی داشت. کوالکام معتقد است ساخت تراشه‌ها با تعداد هسته‌ی پردازشی بیشتر فقط یک مانور تبلیغاتی است و در عمل می‌توان با بهره‌گیری از هسته‌های قدرتمندتر و پردازش تردهای بیشتر در هر هسته، علاوه بر عملکرد بالای پردازشی، در مصرف باتری نیز صرفه جویی کرد. البته کوالکام همچنان به تولید تراشه‌های میان رده و پایین رده با بهره‌گیری از هشت هسته‌ی پردازشی ادامه خواهد داد.

شماری از شایعات مطرح شده حکایت از این دارند که کوالکام بنابر اجباری که این کمپانی را وادار به تولید تراشه‌های هشت هسته‌ای سری اسنپدراگون ۶۰۰ می‌کند، به سراغ تولید تراشه‌‌ی هشت هسته‌ای از اسنپدراگون ۸۲۰ نیز خواهد رفت. شنیده‌ها گویای این موضوع هستند که این تراشه نیز همچون نمونه‌ی چهار هسته‌ای مبتنی بر لیتوگرافی ۱۴ نانومتری بوده و توسط سامسونگ تولید خواهد شد. انتظار می‌رود این تراشه‌ی هشت هسته‌ای در نیمه‌ی اول سال ۲۰۱۶ میلادی روانه‌ی بازار شود.

با توجه به سیاست شماری از کمپانی‌ها نظیر مدیاتک در عرضه‌ی تراشه‌ها با تعداد هسته‌ی پردازشی بالا، باید دید که آینده‌ی این صنعت به چه مسیری خواهد رفت؟ کوالکام استفاده از ترفندی چون تعداد هسته‌ی پردازشی را برای فروش بیشتر امری کاملا نادرست می‌داند، در حالی که مدیاتک تراشه‌هایی با ۱۰ هسته‌ را نیز تولید کرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات