کوالکام ۱۹ آبان اسنپدراگون 820 را بطور رسمی معرفی می‌کند

چهارشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۴
مطالعه 2 دقیقه
در حال حاضر تقریبا با تمام مشخصات فنی اسنپدراگون ۸۲۰ کوالکام آشنا هستیم؛ پردازنده‌ای که قرار است به زودی روانه بازار شود. هرچند مشخصات فنی این پردازنده تقریبا برای همه مشخص شده، ولی نقطه‌ی اصلی ابهام، زمان رسمی عرضه‌ی این پردازنده است. به تازگی گزارشی غیر رسمی از زمان مراسم رسمی معرفی این پردازنده خبر داده است.
تبلیغات

طبق گزارش Sina Technology، کوالکام ۱۰ نوامبر (۱۹ آبان) پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۲۰ خود را به صورت رسمی معرفی می‌کند. این شرکت در یک کنفرانس خبری که در شهر نیویورک برگزار می‌شود جدیدترین پردازنده‌ی خود را معرفی خواهد کرد؛ هر چند هنوز این امر  به صورت رسمی از سوی کوالکام تایید نشده است.

کوالکام مدعی است که اسنپدراگون ۸۲۰، به میزان ۴۰ درصد مصرف انرژی بهینه‌تری نسبت به نسل پیشین خود دارد و عملکرد آن نیز ۴۰ درصد قوی‌تر از اسنپدراگون ۸۱۰ است. اسنپدراگون ۸۲۰ به پردازنده‌ی گرافیکی آدرنو ۵۳۰ مجهز است و هسته‌های پردازشی Kryo نیز در آن بکار رفته است. این هسته های پردازشی پیش از این در اسنپدراگون ۸۰۱ و اسنپدراگون ۸۰۵ نیز مورد استفاده قرار گرفته بودند؛ ولی در دوره‌ی اسنپدراگون ۸۱۰، کوالکام هسته‌های Kryo‌ را کنار گذاشته بود. اسنپدراگون ۸۲۰  مجهز به پردازنده سیگنال تصویر دوگانه است که از سنسورهای پیشرفته ۱۴ بیتی بهره می‌برد. پشتیبانی از اتوفوکوس هیبریدی از دیگر قابلیت‌های این پردازنده است. 

کوالکام امیدوار است تا با درخشش پردازنده اسنپدراگون ۸۲۰ در قلب گوشی‌های هوشمند سال ۲۰۱۶، نقص‌های اسنپدراگون ۸۱۰ را از اذهان پاک کند. البته این طور هم که به نظر می‌رسد، اسنپدراگون ۸۲۰ واقعا پردازنده قابل و توانمندی است. به هر حال تا ۱۹ آبان زمان زیادی باقی نمانده است و در روز‌های آینده بهتر می‌توانیم در مورد این پردازنده اظهار نظر کنیم. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات