کوالکام فرایند تولید 14 نانومتری اسنپدراگون 820 را تایید و شایعات داغ شدن آن را رد کرد

جمعه ۸ آبان ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۸
مطالعه 2 دقیقه
به نظر می‌رسد کوالکام که مدت‌ها درگیر شایعات مختلف و متنوعی در رابطه با اسنپدراگون ۸۱۰ بود حالا باید خود را آماده شایعات جدیدی این بار در مورد اسنپدراگون ۸۲۰ باشد. اما امروز کوالکام بطور رسمی در مورد اسنپدراگون ۸۲۰ اظهار نظر کرده است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

  کوالکام امروز در یکی از صفحات اجتماعی خود اعلام کرد که پردازنده‌ی قدرتمند این شرکت در تمامی مشخصات عملکردی، در بهترین شرایط قرار دارد و مشکل داغ شدن هم ندارد.  

پیش از این در ماه آگوست خبرهایی در مورد این که سامسونگ در حال تست یکی از نسخه‌های گلکسی اس ۷ این شرکت با پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۲۰ و اکسینوس ۸۸۹۰ است، شنیدیم. حتی پس از آن گزارش دیگری مدعی شد که کوالکام نسخه‌ی بهتری از اسنپدراگون ۸۲۰ که زمان بیشتری برای بهینه‌سازی آن صرف کرده را در اختیار سامسونگ قرار داده  که  یعنی این نسخه مدیریت دمای بهتری هم داشته است. 

حالا کوالکام بطور رسمی تایید کرده است که پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۲۰ با فرایند ۱۴ نانومتری ساخته می‌شود که این امر در بهبود عملکرد این پردازنده اثرگذار بوده است. 

اما به نظر می رسد شایعات مربوط به داغ شدن پردازنده‌های کوالکام پایانی ندارد و قرار نیست که این شرکت نفس راحتی حتی با پردازنده جدید خود بکشد. گفته می‌شود که سامسونگ هنوز هم با چالش داغ شدن اسنپدراگون ۸۲۰ مواجه و در تلاش برای رفع آن است. به نظر می رسد این شرکت در حال بهینه‌سازی‌ نرم‌افزاری برای مقابله با این حرارت  است و در صورتی که از این راه به نتیجه نرسد  استفاده از لوله‌های حرارتی درست مثل کاری که سونی در اکسپریا زد ۵ خود انجام داده را در دستور کار قرار خواهد داد.

به نظر می رسد کوالکام پس از تجربه‌ی اسنپدراگون ۸۱۰، در تلاش است تا هرگونه شائبه‌ای را از اسنپدراگون ۸۲۰ دور نگاه دارد. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات