پردازنده نوکلون 2 ال جی به مودم LTE-A مجهز می‌شود

چهارشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۱
مطالعه 2 دقیقه
پس از سامسونگ و هواوی حالا ال‌جی هم بدنبال ساخت پردازنده مختص خود است. پس از تجربه‌ی تقریبا ناموفق نوکلون حالا خبرها حاکی از تولید پردازنده‌ی نوکلون ۲ توسط ال‌جی است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

پردازنده‌های کوالکام در بسیاری از گوشی‌های هوشمند معروف امروزی مورد استفاده هستند؛ چیپ‌های ساخت مدیاتک نیز در بسیاری از گوشی های چینی و البته گوشی‌های هوشمند با قیمت مناسب شرکت‌هایی مثل سونی و اچ‌تی‌سی مورد استفاده قرار گرفته‌اند. فعالیت اصلی هر دو شرکت کوالکام و مدیاتک تولید پردازنده است. با این حال تولید کنندگان گوشی‌های هوشمند هم بخشی از منابع خود را به تولید پردازنده‌های مخصوص خود اختصاص داده‌اند. پردازنده‌های اکسینوس ۷۴۲۰ سامسونگ واقعا موفق ظاهر شدند و در پرچمداران سال ۲۰۱۵ این شرکت بکار رفتند. هواوی هم سری پردازنده‌های HiSilicon را در برخی از مدل های پرچمدار خود مورد استفاده قرار داده است. اما شرکت ‌ال‌جی هم برای ساخت پردازنده خود دست بکار شده و اولین پردازنده ساخت این شرکت با نام Nuclun اولین بار در گوشی هوشمند جی ۳ اسکرین که یک گوشی هوشمند مخصوص بازار کره جنوبی بود بکار رفت.

اما بر خلاف انتظارها عملکرد این پردازنده چندان رضایت بخش نبود و به دلیل مسائل متعدد از جمله داغ شدن بیش از حد، گوشی هوشمند جی ۳ اسکرین ال جی هم فروش خوبی را تجربه نکرد. حالا به نظر می‌رسد ال جی تصمیم گرفته تا پردازنده‌ی جدیدی را تولید کند؛ پردازنده‌ای که حتی در بنچمارک‌ها عملکرد بهتری نسبت به اکسینوس ۷۴۲۰ داشته است.

برخی شایعات حاکی از این هستند که ال‌جی می‌تواند از نیمه‌ی اول سال ۲۰۱۶ تولید پردازنده نوکلون ۲ را آغاز کند؛ حال آن که برخی معتقدند توسعه‌ی پردازنده‌ی جدید ال‌جی هنوز به زمان بیشتری نیاز دارد. دلیل این امر هم تصمیم ال‌جی برای یکپارچه‌سازی مودم LTE-A در پردازنده این شرکت عنوان شده است.

به احتمال زیاد این مودم همان XMM 7360 LTE-A Cat 10 اینتل است که در جریان کنگره‌ی جهانی موبایل ۲۰۱۵ معرفی شد. این مودم از دانلود تا ۴۵۰ مگابایت در ثانیه و دو سیم کارت پشتیبانی می کند و این در حالی است که باید فرایند ساخت این پردازنده‌ی ۱۴ نانومتری با پشتیبانی از اینتل باشد؛ ولی گزارش‌های که پیش از این منتشر شده خبر از تولید این محصول تحت فرایند ۱۶ نانومتری TSMC‌ دارند.

طبق اطلاعات فاش شده نوکلون ۲ مجهز به ۴ هسته‌ی پردازشی Cortex-A72 که روی فرکانس کاری ۲.۱ گیگاهرتز تنظیم شده‌اند و چهار هسته‌ی پردازشی Cortex-A53 با فرکانس کاری ۱.۵ گیگاهرتز است. بدون شک با گذشت زمان اطلاعات بیشتری از این پردازنده‌ی جدید منتشر خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات