نقشه راه جدید نشان می‌دهد تراشه‌های اکسینوس تا سال 2018 به پردازنده‌ی گرافیکی سامسونگ مجهز می‌شوند

چهارشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۰۱:۱۷
مطالعه 2 دقیقه
در حالی که به نظر می‌رسد سامسونگ در تولید پردازنده‌های موبایل به بلوغ رسیده و می‌تواند رقابت تنگاتنگی با کمپانی‌های بزرگ چون کوالکام داشته باشد، به تازگی نقشه‌ی راهی منتشر شده که نشان می‌دهد تراشه‌های اکسینوس تا سال ۲۰۱۷ یا ۲۰۱۸ میلادی به پردازنده‌ی گرافیکی سامسونگ مجهز می‌شوند.
تبلیغات

 سامسونگ با تولید پردازنده‌ی اکسینوس ۷۴۲۰ توانایی‌های خود را در زمینه‌ی تولید تراشه‌های موبایل به خوبی نشان داد و خبرهای زیادی منتشر شده که در تولید پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۲۰ با کوالکام همکاری دارد. گرچه نباید از پردازنده‌‌های قدرتمند اپل که توسط سامسونگ تولید شده به سادگی عبور کنیم. حالا نقشه‌ی راهی منتسب به پردازنده‌های این غول کره‌ای منتشر شده که نشان می‌دهد تراشه‌های اکسینوس تا ۲ یا ۳ سال آینده ار پردازنده‌ی گرافیکی خود سامسونگ بهره خواهند برد.

اما پیش از این تاریخ، سامسونگ قصد دارد از معماری سیستم ناهمگن یا HSA برای تراشه‌های اکسینوس استفاده کنید که به لطف این معماری پردازنده و پردازنده‌ی گرافیکی روی یک باس قرار می‌گیرند و می‌توانند وظایف یکسانی را انجام داده و حافظه‌ی مشابهی داشته باشند. نکته‌ی مهم این است که دستگاه‌های مبتنی بر این معماری نسبت به رقبای خود سریعتر بوده و از نظر گرافیکی عملکردی به مراتب بهتر دارند.

براساس نقشه‌ی راه جدید، قرار است طی یکی دو سال آینده سامسونگ روی تراشه‌های اکسینوس از معماری HSA استفاده کند که به پردازنده‌ی گرافیکی Mali مجهز شده‌اند. اما گفته می‌شود تا سال ۲۰۱۷ یا ۲۰۱۸ میلادی سامسونگ از پردازنده‌ی گرافیکی این شرکت روی تراشه‌های اکسینوس استفاده خواهد کرد. شهریور ماه سال ۹۳ (سپتامبر ۲۰۱۴ میلادی)، شایعاتی منتشر شده بود که سامسونگ روی پردازنده‌ی گرافیکی خودش کار می‌کند. به نظر می‌رسد در زمان‌بندی مشخص این امر محقق خواهد شد.

گفته‌ می‌شود سامسونگ روی تراشه‌ای جدید موسوم به M1 کار می‌کند تا بتواند از آن روی نسل جدیدی از گوشی‌های هوشمند خود استفاده کند. البته چندی پیش تراشه‌ی اکسینوس ۸۸۹۰ روی دستگاهی به نام Lucky-LTE دیده شده بود که انتظار می‌رود مشخصات فنی آن با گلکسی اس 7 یکسان باشد. اگر تراشه‌ی اکسینوس ۸۸۹۰ همان M1 باشد، آنگاه باید منتظر عرضه‌ی پرچمدارن این غول کره‌ای با چیپ‌های جدید در مناطقی خاص باشیم. هفته‌ی گذشته نیز گزارشی منتشر شده بود که سامسونگ قصد دارد روی گلکسی اس 7 از پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۲۰ کوالکام استفاده کند که این گوشی ویژه‌ی بازار آمریکا و چین خواهد بود و دیگر نقاط دنیا می‌توانند از گلکسی اس 7 با پردازنده‌ی اکسینوس لذت ببرند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات