نتایج بنچمارک تراشه‌ی A9 نشان از قدرت بالای آن دارد

شنبه ۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۵
مطالعه 2 دقیقه
پس از عرضه‌ی نسل جدید گوشی‌های هوشمند آیفون، اطلاعات جدیدی در رابطه با قدرت و قابلیت این گوشی‌های هوشمند منتشر شده که یکی از این اطلاعات مربوط به بنچمارک GeekBench پردازنده‌ی A9 آیفون ۶ اس و آیفون ۶ اس پلاس است.
تبلیغات

اپل در آیفون ۶ اس و آیفون ۶ اس پلاس خود از وجود تراشه‌ی A9 اپل بهره می‌برد که شامل یک پردازنده‌ی دو هسته‌ای با فرکانس ۱.۸ گیگاهرتز است. نتایج بنچمارک منتشر شده از این تراشه نشان از این دارد که اپل در آیفون‌های جدید خود قدرت پردازشی تراشه‌ی اصلی را بسیار افزایش داده است. نتیجه‌ی بنچمارک این تراشه در حالت تک هسته‌ای ۲۵۲۲ است که عدد بسیار بالایی است. برای درک بهتر این امتیاز بهتر است بدانید که اکسینوس ۷۴۲۰ مورد استفاده در گلکسی اس ۶ اج امتیاز ۱۳۱۶، اسنپدراگون ۸۰۵ مورد استفاده در نکسوس ۶ امیتاز ۱۰۶۱ و تراشه‌ی تگرا کی وان مورد استفاده در نکسوس۹ امتیاز ۱۹۵۳ را کسب کرده است.

A9 در مقایسه با A8 که امتیاز ۱۶۰۵ را کسب کرده، از نظر قدرت ۵۷ درصد بهبود یافته است. امتیاز مربوط به حالت چند هسته‌ای این تراشه ۴۴۲۳ است که در مقایسه با امتیاز بنچمارک چند هسته‌ای تراشه‌ی A8 نشان از بهبود ۵۴ درصدی دارد. شاید تنها تراشه‌ای که در بنچمارک تک هسته‌ای امتیازی نزدیک به A9 کسب کرده، تراشه‌ی اکسینوس ۷۴۲۰ متعلق به سامسونگ باشد که نتیجه‌‌ی بنچمارک آن ۱۳۱۶ است.

The Apple A9 impresses on GeekBench

تراشه‌ی A9 اپل مبتنی بر لیتوگرافی ۱۴ نانومتری و فرآیند FinFET تولید شده و حافظه‌ی رم مورد استفاد در آن از نوع LPDDR4 بوده و ظرفیتش ۲ گیگابایت است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات