سامسونگ تراشه‌ی ۱۰ نانومتری مبتنی بر هسته‌ی Ananke را سال ۲۰۱۶ روانه‌ی بازار می‌کند

جمعه ۲۷ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۱
مطالعه 1 دقیقه
پس از طراحی و تولید تراشه‌ی ۱۴ نانومتری اکسینوس ۷۴۲۰، حال شایعاتی منتشر شده که نشان از طراحی تراشه‌ی ۱۰ نانومتری توسط  سامسونگ با استفاده از هسته‌های Anank را دارد.
تبلیغات

 آخرین شایعات منتشر شده حکایت از این دارد که سامسونگ درصدد ساخت تراشه‌ی جدید مبتنی بر لیتوگرافی ۱۰ نانومتری و با استفاده از هسته‌‌ی Ananke، طراحی شده توسط کمپانی ARM است. اطلاعات ارائه شده گویای این موضوع است که سامسونگ این تراشه را سال آینده‌ی میلادی تولید و مورد استفاده قرار خواهد داد. احتمالا شاهد عرضه‌ی این تراشه به همراه گلکسی اس 7 سامسونگ به همراه گوشی‌هوشمند تاشدنی این کمپانی خواهیم بود.

اطلاعات فاش شده که برگرفته از داده‌های ارائه شده از منابع آگاه به نقشه‌ی راه کمپانی ARM است، حکایت از این دارد که این کمپانی نسل جدید هسته‌های پردازشی خود را که شامل پنج هسته‌ی جدید Cortex-A است، برای کاربری‌های مختلف معرفی خواهد کرد. نام این پنج هسته برگرفته از اساطیر یونانی است که Ananke نیز یکی از آن‌ها خواهد بود. این هسته جایگزین A53 و A17 با پردازش ۳۲ بیتی خواهد بود.

براساس شنیده‌ها هسته‌ی Ananke براساس معماری big.LITTLE برای محصولات پایین تا میان رده روانه‌ی بازار خواهد شد که احتمال بکارگیری این هسته در محصولات پرچمدار را کمرنگ می‌کند. همانطور که اشاره کردیم، شایعات نسل جدید تراشه‌ی سامسونگ را مبتنی بر این هسته و براساس لیتوگرافی ۱۰ نانومتری خوانده‌اند. یقینا بکارگیری این لیتوگرافی باعث کاهش مصرف انرژی در تراشه‌ی سامسونگ خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات