کوالکام تراشه‌ی Snapdragon Flight را برای استفاده در پهپادها معرفی کرد

یک‌شنبه ۲۲ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۳
مطالعه 1 دقیقه
کوالکام وارد بازار نوپای پهپاد‌ها نیز شده و تراشه‌هایی را برای استفاده در پهپادها با عنوان Snapdragon Flight معرفی کرده است.
تبلیغات

این روزها تولیدکنندگان بسیاری وارد حوزه‌ی تولید پهپادها می‌شوند که از جمله‌ی آن می‌توان به سونی اشاره کرد. اسنپدرگون نیز از قافله عقب نمانده و با معرفی تراشه‌های اسنپدراگون فلایت (Snapdragon Flight) نام خود را در این حوزه مطرح کرده است. همچون تراشه‌های اسنپدراگون تولید شده برای انواع گوشی‌های هوشمند، اسنپدراگون فلایت نیز نام تراشه‌هایی است که برای استفاده در پهپادها تهیه شده است.

اولین محصول عرضه شده از سری اسنپدراگون فلایت، مبتنی بر تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۰۱ کوالکام است. از جمله‌ی ویژگی‌های این پردازنده باید به چهار هسته‌ی پردازشی ۲.۲۶ گیگاهرتزی، پردازنده‌ی دیجیتال سیگنال برای کنترل آنی در حین پرواز، بلوتوث و وای فای در کنار جی پی اس و پردازش ویدیوها با رزولوشن 4K اشاره کرد. اسنپدراگون فلایت از سال ۲۰۱۶ میلادی روانه‌ی بازار خواهد شد و اولین محصول در این حوزه پهپاد چینی Yuneec خواهد بود.

دلیل اصلی افزایش تولید پهپادها را باید استقبال از این محصول و افزایش تقاضا برای آن در سال‌های اخیر بدانیم. با وجود افزایش تولید پهپادها، کاربران باید از میان یک پهپاد حرفه‌ای و کارآمد که قیمت گرانی دارد و محصولاتی که بیشتر یک اسباب بازی هستند، یکی را انتخاب کنند. در صورتی که کوالکام بتواند هچون بازار گوشی‌ هوشمند خود را در این حوزه نیز مطرح کند، باید شاهد تولید پهپادهایی با مصرف انرژی پایین در کنار قابلیت‌هایی نظیر پردازش تصاویر قوی و قابلیت‌های ارتباطی باشیم.

نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات