پردازنده‌های اسکای لیک از سه نمایشگر 4K با فرکانس ۶۰ هرتز بصورت همزمان پشتیبانی می‌کنند

پنج‌شنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
پس از افشای اطلاعات بی شمار در مورد پردازنده‌های سری اسکای لیک اینتل، حال خود کمپانی بصورت رسمی شماری از قابلیت‌های نسل ششم پردازنده‌های خود را اعلام کرده است. از جمله‌ی این ویژگی‌ها می‌توان به پشتیبانی از سه نمایشگر 4K با رزولوشن ۶۰ هرتز اشاره کرد.
تبلیغات

اینتل دیروز شماری از ویژگی‌های پردازنده‌های اسکای لیک را اعلام کرد. از جمله‌ی این قابلیت‌ها می‌توان به پشتیبانی از سه نمایشگر 4K بصورت همزمان اشاره کرد. هرچند اینتل اعلام کرده که جزئیات مربوط به پردازنده‌های نسل ششمی خود را طی هفته‌های آینده منتشر خواهد کرد، اما این کمپانی در جریان برگزاری کنفرانس توسعه دهندگانش شماری از قابلیت‌های پردازنده‌های سری اسکای لیک را اعلام کرد.

براساس گزارش منتشر شده توسط پی‌سی ورلد، پردازنده‌های سری اسکای لیک بصورت پیش فرض از وجود واحدهای پردازشی ویدیوی 4K بهره می‌برند. در واقع وظیفه‌ی ترانزیستورهای مورد نظر مدیریت ویدیوهای 4K است. با وجود چنین قابلیتی این پردازنده‌ها می‌توانند بصورت همزمان سه نمایشگر 4K را با فرکانس ۶۰ هرتز پشتیبانی کند. در مقایسه با پردازنده‌های برادول، این قابلیت نشان از پیشرفت فوق‌العاده‌ای دارد، چراکه پردازنده‌های نسل پنجمی اینتل تنها قادر به پشتیبانی از یک نمایشگر 4K با فرکانس ۶۰ هرتز دارند.

intelSkyLakeInt

از جمله‌ی قابلیت‌های دیگر این پردازنده‌ها می‌توان به وجود +EDRAM اشاره کرد. این قابلیت نسخه‌ی پیشرفته‌ای از EDRAM است که از سال ۲۰۱۳ توسط اینتل مورد استفاده قرار می‌گیرد. +EDRAM وظیفه‌ی کش کردن اطلاعات را برای پردازنده‌ی اصلی بر عهده دارد در حالی که DRAM تنها این وظیفه را برای پردازنده‌ی گرافیکی بر عهده داشت. با استفاده از این قابلیت باید انتظار داشت تا پیشرفت محسوسی در کارکرد پردازنده‌های اسکای لیک دیده شود.

Speed Shift قابلیت دیگری است که با بهینه‌سازی مصرف باتری توسط پردازنده در ارتباط است. با استفاده از این قابلیت پردازنده می‌تواند بصورت هوشمند وضعیت مصرف انرژی خود را تغییر دهد. اطلاعات فاش شده‌ی پیشین نشان از این دارد که پردازنده‌ی سری U اسکای لیک قادرند در مقایسه با نسل پیشین تا ۳۰ درصد انرژی کمتری مصرف کنند که این موضوع باعث دوام ۱.۴ ساعتی بیشتر باتری می‌شود.

انتظار می‌رود اینتل تا دو هفته‌ی آینده‌ تمام جزئیات مربوط با پردازنده‌های اسکای لیک را منتشر کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات