فرکانس پردازنده‌ی نسل ششمی Core i7-6700k با اورکلاک به ۷ گیگاهرتز رسید

پنج‌شنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۱
مطالعه 1 دقیقه
اینتل معرفی پردازنده‌های نسل ششمی خود را آغاز کرده و هفته‌ی گذشته دو پردازنده‌ی برای دوستداران بازی‌های کامپیوتری توسط این کمپانی معرفی شد. حال یک اورکلاکر حرفه‌ای در هنگ کنگ موفق شده تا فرکانس یکی از این پردازنده‌ها را با ۷ گیگاهرتز افزایش دهد.
تبلیغات

در صورتی که هنوز در مورد قابلیت‌های پردازنده‌های اسکای لیک اینتل شک دارید، پس بهتر است به قابلیت‌های اورکلاکینگ آن‌ها توجه کنید. یک اورکلاکر هنگ کنگی موفق شده تا فرکانس پردازنده‌ی Core i7-6700k را تا ۷ گیگاهرتز افزایش دهد. چی کوی لام برای افزایش فرکانس پردازشی این پردازنده به ۶۹۹۸.۸ مگاهرتز، ۳ هسته از ۴ هسته‌ی پردازشی را از کار انداخته است. لام همچنین فناوری هایپر تردینگ را بهبود بخشیده و ولتاز پردازنده را از ۱.۲ ولت به بیش از ۱.۸۸۸ ولت افزایش داده است.

وی برای انجام اورکلاکینگ فوق العاده‌ی خود از مادربورد Asrock Z170 OC Formula و یک حافظه‌ی رم DDR4 در کنار منبع تغذیه‌ی ۱۳۰۰ واتی بهره برده است. لام برای خنک کردن پردازنده‌ی خود نیز از نیتروژن مایع استفاده کرده است.

به نظر می‌رسد با توجه به اینکه یک اورکلاک کننده‌ی حرفه‌ای موفق شده تا فرکانس این پردازنده را تا ۷ گیگاهرتز افزایش دهد، می‌توان فرکانس نمونه‌های تجاری عرضه شده را با استفاده از یک سیستم خنک کننده‌ی حرفه‌ای تا ۵ گیگاهرتز بالا برد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات