با درخواست کاهش قیمت تراشه A9 توسط اپل، حضور TSMC در چرخه‌ی تولید کمرنگ‌تر می‌شود

چهارشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۴
مطالعه 2 دقیقه
شنیده‌ها حکایت از این دارد که اپل از تامین کنندگان تراشه‌ی A9 خواسته تا قیمت این محصول را کاهش دهند. سامسونگ و TSMC دو کمپانی تولید کننده‌ی این تراشه هستند. به نظر می‌رسد TSMC با عدم قبول کاهش قیمت حضور کمرنگ‌تری را در چرخه‌ی تولید تراشه‌ی A9 خواهد داشت.
تبلیغات

براساس گزارش‌های منتشر شده اپل از هر دو کمپانی سامسونگ و تی اس ام سی خواسته تا قیمت تولید تراشه‌های A9 را کاهش دهند. اپل از این تراشه در گوشی‌های هوشمند آیفون 6 اس و آیفون ۶ اس پلاس استفاده خواهد کرد. به نظر می‌رسد سامسونگ با این درخواست موافق کرده و از این‌رو به اصلی‌ترین تولید کننده‌ی تراشه‌ی مورد نیاز کوپرتینویی‌ها تبدیل خواهد شد. سامسونگ قبول کرده تا سرویس‌هایی را بدون دریافت هزینه در اختیار اپل قرار دهد.

با توجه عدم قبول کاهش قیمت تراشه‌ها از سوی تی اس ام سی به نظر می‌رسد این کمپانی تایوانی تنها بخش کوچکی از سفارشات مربوط به تولید تراشه‌ی A9 را دریافت خواهد کرد. با توجه به عدم سفارش تولید تراشه‌های مبتنی بر لیتوگرافی ۱۶ نانومتر توسط کمپانی‌های دیگر به نظر می‌رسد تایوانی‌ها میزان تولید ویفرهای خود را از ۳۰٫۰۰۰ به ۲۰٫۰۰۰ در ماه کاهش خواهند داد. تی اس ام سی برای تولید تراشه‌های A9 اپل از لیتوگرافی ۱۶ نانومتر و فرآیند تولید FinFET استفاده می‌کند.

اپل نسل جدید گوشی‌های هوشمندش را ۹ سپتامبر معرفی خواهد کرد. باید دید که در زمان عرضه چه میزان از تراشه‌های تولید شده توسط سامسونگ و چه اندازه از محصولات تی اس ام سی دردل آیفون‌های جدید جا خواهد گرفت.

نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات