اسنپدراگون ۸۲۰ به این زودی‌ها معرفی نمی‌شود

دوشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
پس از این که اسنپدراگون ۸۱۰ با اقبال خوبی در بازار مواجه نشد و و درآمدهای کوالکام به دلیل سفارش کم این پردازنه کاهش یافت بسیاری در انتظار پردازنده جدید این شرکت یعنی اسنپدراگون ۸۲۰ هستند. در شرایطی که به نظر می‌رسد کوالکام قصد معرفی رسمی این پردازنده را در هفته آینده دارد به نظر می‌رسد اوضاع به گونه دیگری باشد.
تبلیغات

کوالکام افرادی را برای برگزاری مراسمی در لس‌آنجلس در هفته آینده دعوت کرده است. بسیاری از افراد تصور کردند که این مراسم برای معرفی رسمی اسنپدراگون ۸۲۰ خواهد بود ولی این طور نیست به همین سادگی. کوالکام هفته آینده در SIGGRAPH 2015‌ شرکت خواهد کرد و برخی فناوری‌های مبتنی بر بازی خود را به نمایش خواهد گذاشت ولی برنامه‌ای برای معرفی رسمی اسنپدراگون ۸۲۰ در این تاریخ ندارد.

 کوالکام باید از این که بسیاری از علاقمندان دنیای فناوری این قدر در انتظار  پردازنده جدیدش هستند خوشحال باشد بخصوص پس از این که بزرگترین مشتری این شرکت یعنی سامسونگ، استفاده از اسنپدراگون ۸۱۰ را بخاطر داغ کردن کنار گذاشت. پس از این اقدام سامسونگ، کوالکام تحت فشار شدیدی قرار گرفت و حالا درصدد است تا بدون هیچگونه مشکلی از اسنپدراگون ۸۱۰ به سمت اسنپدراگون ۸۲۰ عبور کند. درآمد سه ماه سوم کوالکام نیز ۱۴ درصد کاهش داشته که خبر خوبی برای سهام داران این شرکت محسوب نمی‌شود.

اما در حال حاضر رابطه این دو شرکت بهبود یافته باشد چرا که به هر حال تجارت، تجارت است و طبق گفته منابع خبری، سامسونگ قصد دارد تا برای پرچمداران بعدی خود از اسنپدراگون ۸۲۰ هم استفاده کند. در حال حاضر پرچمدار بعدی سامسونگ یعنی گلکسی اس ۷ در حال گذراندن تست‌های عملکردی خود است و احتمالا از اوایل سال ۲۰۱۶ وارد فاز تولید انبوه خواهد شد.بنابراین اگر کوالکام می‌خواهد که شانس استفاده از اسنپدراگون ۸۲۰ در گلکسی اس ۷ همچنان وجود داشته باشد باید هر چه سریعتر این پردازنده را به تولید انبوه برساند در غیر این صورت باید در انتظار گلکسی بعدی سامسونگ با پردازنده‌ی اختصاصی خود سامسونگ بماند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات