اسنپدراگون 820 با چهار هسته‌ی اختصاصی هایدرا و لیتوگرافی ۱۴ نانومتری همراه خواهد شد

چهارشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
صبح امروز در زومیت خواندید که کوالکام نسل جدید تراشه‌ی خود یا همان اسنپدراگون ۸۲۰ را سه شنبه‌ی هفته‌ی آینده معرفی خواهد کرد. حال کمتر از یک هفته به زمان معرفی اسنپدراگون ۸۲۰، اطلاعاتی در مورد جزئیات تراشه‌ی MSM8996 منتشر شده است.
تبلیغات

پس از انتشار اخباری در خصوص معرفی نسل جدید تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۲۰ کوالکام در بیستم مرداد ماه، حال یک تحلیل‌گر چینی با نام پن جیوتانگ اطلاعاتی را در مورد جزئیات اسنپدراگون ۸۲۰ با نام MSM8996 در حساب کاربری خود در سرویس اجتماعی ویبو منتشر کرده است.

براساس اطلاعات منتشر شده کوالکام در نسل جدید تراشه‌ی خود از لیتوگرافی ۱۴ نانومتری با فرآیند توید FinFET بهره خواهد برد که از این نظر باید این تراشه را شبیه به اکسینوس ۷۴۲۰ سامسونگ بدانیم. برخلاف اسنپدراگون ۸۱۰ که موفقیت چندانی را برای کوالکام به همراه ندشت، اسنپدراگون ۸۲۰ از وجود چهار هسته‌ی پردازشی بهره خواهد برد. در این تراشه از هسته‌های پردازشی اختصاصی کوالکام که پیش از این نیز به آن اشاره شده بود، استفاده خواهد شد؛ با این تفاوت که برخلاف شنیده‌های پیشین که از این هسته‌ها با عنوان کایرو اسم برده می‌شد، در اسناد منتسب به اسنپدراگون ۸۲۰ ا زاین هسته‌ها با عنوان هایدرا (Hydra) نام برده شده است. به نظر می‌رسد در اسنپدراگون ۸۲۰ با توجه به استفاده از هسته‌های اختصاصی هایدرا باید در انتظار بهبود عملکرد ۳۵ درصدی این پردازنده باشیم. در مورد پردازنده‌ی گرافیکی نیز شنیده‌ها نشان از بکارگیری آدرنو ۵۳۰ است که با بهبود عملکرد ۴۰ درصدی و کاهش مصرف انرژی به میزان ۳۰ درصد همراه شده است.

Snap820 1

اسنپدراگون ۸۲۰ از ماژول‌های حافظه‌ی رم LPDDR4 با کانال دوگانه و فرکانس ۱۸۶۶ مگاهرتز، سنسور دوربین ۲۸ مگاپیکسلی و پردازنده‌ی سیگنال تصویر قابل برنامه‌ریزی پشتیبانی خواهد کرد که ویژگی آخر امکان بهینه سازی را در اختیار تولیدکنندگان قرار می‌دهد. همچنین باید به پشتیبانی از ویدیوها با رزولوشن 4K و نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه اشاره کرد.

Snap820 2

انتظار می‌رود محصولات مبتنی بر اسنپدراگون ۸۲۰ در فصل اول سال ۲۰۱۶ میلادی روانه‌ی بازار شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات