شیائومی تا سال ۲۰۱۶ پردازنده‌ی اختصاصی خود را خواهد داشت

چهارشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۰
مطالعه 1 دقیقه
شیائومی بزرگ‌ترین تولید کننده‌ی گوشی هوشمند در چین و جزو پنج کمپانی بزرگ در حوزه‌ی تلفن‌های همراه در دنیا است. گزارش شده که شیائومی در تلاش است تا پردازنده‌ی اختصاصی خود را برای گوشی‌های هوشمند تولید کند. برای جزئیات خبر در ادامه با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

گزارش شده که شیائومی قصد دارد با همکاری و مشارکت کمپانی چینی Leadcore نسبت به توسعه‌ی پردازنده‌ی اختصاصی خود اقدام کند. لیدکوربه شیائومی کمک خواهد کرد تا وابستگی‌اش به تولیدکنندگانی همچون کوالکام و مدیاتک را کاهش دهد. در حال حاضر تقریبا تمام گوشی‌های هوشمند شیائومی به پردازنده‌ی ساخت این دو کمپانی مجهز می‌شوند و از این رو زمان‌بندی عرضه‌ی گوشی‌های جدید شیائومی نیز وابستگی شدیدی به عرضه‌ی نسل جدید پردازنده‌های کوالکام و مدیاتک دارد. البته شیائومی یک بار همکاری با لیدکور را نیز در Redmi 2A تجربه کرده و در این گوشی از پردازنده‌ی ساخت لیدکور بهره برده است.

براساس گزارش وب‌سایت خبری CN Beta، شیائومی اوایل سال ۲۰۱۶ احتمالا اولین پردازنده‌ی خود را رونمایی خواهد کرد. شواهد قبلی نشان می‌دادند که شیائومی قصد دارد برای شروع کار، از پردازنده‌های ساخت خود در گوشی‌های ارزان قیمت بهره ببرد.

سال گذشته، شیائومی دو گوشی از خانواده‌ی Redmi با نام‌های Redmi 1s و Redmi Note را روانه‌ی بازار کرد. ابتدای سال ۲۰۱۵ نیز شاهد رونمایی از Redmi 2 و Redmi Note 2 بودیم. از آنجایی که پردازنده‌ی اختصاصی شیائومی تا سال ۲۰۱۶ آماده نخواهد شد، احتمالا تلفن Redmi Note 2 نیز با پردازنده‌ی Snapdragon 615 روانه‌ی بازار خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات