مشخصات فنی پردازنده‌ی 64 بیتی Kirin 950 هوآوی منتشر شد

سه‌شنبه ۱۶ تیر ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
چند سالی می‌شود که کمپانی چینی هوآوی تصمیم گرفته با تولید تراشه‌های خود به جرگه بزرگانی چون کوالکام، مدیاتک و سامسونگ بپیوندد.
تبلیغات

این پردازنده‌ها که بر روی تعدادی از گوشی‌های هوشمند هوآوی مورد استفاده قرار گرفته HiSilicon Kirin نام دارند و قرار است به زودی مدل Kirin 950 معرفی شود.

هوآوی حتی بر روی جدیدترین پرچمداران خود یعنی گوشی هواوی اسند میت 7 و پی 8 به ترتیب از تراشه‌های Kirin 925 و Kirin 930 بهره گرفته است. نسل جدید این سیستم-روی-یک-چیپ‌ها Kirin 950 نام دارد که مشخصات فنی آن به تازگی فاش شده است.

چند ماه قبل مشخصات پردازنده‌های جدید هوآوی شامل Kirin 950 فاش شده بود که برگه مشخصات این پردازنده امروز منتشر شده و جزئیات مربوط به نسل بعدی تراشه‌ی این کمپانی چینی از خط تولید کرین را نشان می‌دهد.

این پردازنده‌ی 8 هسته‌ای با معماری 64 بیتی به 4 هسته‌ی Cortex A53 و 4 هسته‌ی Cortex A72 مجهز شده و فرکانس کاری آن 2.4 گیگاهرتز خواهد بود. پردازنده‌ی گرافیکی Mali T880 آرم وظیفه پردازش گرافیکی را بر عهده خواهد داشت.

Huawei HiSilicon Kirin 950 leaked specs 1

اما همه چیز به اینجا ختم نمی‌شود. پردازنده‌ی کرین 950 هوآوی از یک پردازنده‌ی کمکی و مجزای صوتی DSP به نام Tensilica Hi-Fi 4 DSP بهره خواهد برد تا بتواند دل موسیقی‌پسندان را به دست اورد. i7 نام پردازنده‌ی کمکی دیگری است که نقش یک سنسور، رابط و هاب امنیتی را ایفا خواهد کرد و به عنوان قلب تپنده این پردازنده‌ی 8 هسته‌ای عمل می‌کند.

در حال حاضر کرین 950 از رم 2 کاناله‌ی LPDDR4، UFS 2.0 و eMMC 5.1 پشتیبانی می‌کند که همه‌ی آنها جزو جدیدترین تکنولوژی‌های قرار دارند. همچنین این پردازنده می‌تواند از سنسور دوربین 42 مگاپیکسلی پشتیبانی کند. ارتباط نسل چهارم Cat. 10 LTE، یو‌اس‌بی 3.0 و بلوتوث نسخه‌ی 4.2 بخش دیگری از امکانات پردازنده‌ی Kirin 950 هوآوی است.

هنوز زمان مشخص عرضه این پردازنده مشخص نشده و انتظار می‌رود روی پرچمدار بعدی این کمپانی (احتمالا اسند میت 8) که تا پایان سال معرفی خواهد شد، شاهد تراشه‌ی Kirin 950 باشیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات