عرضه‌ی اسنپدراگون 810 از میزان پیش بینی شده کمتر خواهد بود

دوشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۹
مطالعه 2 دقیقه
پس از عرضه‌ی گوشی‌های هوشمند مبتنی بر اسنپدراگون 810 گزارش‌های متعددی در خصوص گرم شدن بیش از حد این تراشه منتشر شده است. حال به نظر می‌رسد این موضوع باعث شده تا عرضه‌ی کلی اسنپدراگون 810 کوالکام از میزان پیش‌بینی‌های صورت گرفته نیز کمتر باشد.
تبلیغات

پس از اچ‌تی‌سی، مشکل گرم شدن تراشه‌ی اسنپدراگون 810 دامن نسل جدید پرچمداران سونی را نیز گرفته است، بطوریکه حتی سونی خود تایید کرده که نسخه‌ی 2.1 تراشه‌ی مورد نظر که در گوشی‌های هوشمند اکسپریا Z4 و +Z3 مورد استفاده قرار می‌گیرد، با مشکل گرم شدن بیش از حد روبرو است. سونی از کاربران خواسته تا در صورت ایجاد چنین مشکلی در طول شارژ کردن گوشی یا استفاده‌ی روزمره، گوشی خود را خاموش و روشن کنند. این کمپانی ژاپنی همچنین انتشار یک بروزرسانی نرم‌افزاری را برای حل این مشکل وعده داده است.

علاوه بر این موضوع، مشکل کیفیت تولید اسنپدراگون 810 نیز مورد دیگری است که در گزارش‌ها به آن اشاره شده است. TSMC تایوان مسئول تولید تراشه‌های اسنپدراگون 810 مبتنی بر لیتوگرافی 20 نانومتری است و به نوعی این مشکل نیز مربوط به این تولیدکننده است.

در این بین سامسونگ بیشترین منفعت را از مشکلات ایجاد شده برای اسنپدراگون 810 برده است. این کمپانی بر خلاف سنت چند سال اخیر خود، پرچمداران خود را در یک نسخه و با استفاده از تراشه‌ی اکسینوس 7420 روانه‌ی بازار کرد تا کوالکام یکی از مشتریان بزرگ خود را از دست بدهد. البته شایعاتی در خصوص عرضه‌ی گوشی‌هوشمند با عنوان گلکسی S6 پلاس منتشر شده ه براساس شنیده‌ها از وجود تراشه‌ی اسنپدراگون 808 بهره خواهد برد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات