سرمایه‌گذاری TSMC برای احداث خط تولید پردازنده‌‌ ۳ نانومتری

سه‌شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
TSMC به عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولید‌کننده‌های پردازنده در جهان، خود را برای توسعه‌ی خط تولید پردازنده‌های ۳ و ۵ نانومتری آماده می‌کند.
تبلیغات

کمتر علاقه‌مندی به دنیای فناوری یافت می‌شود که با شرکت TSMC آشنا نباشد. این شرکت مطرح تایوانی با تولید پردازنده‌های برخی از بزرگ‌ترین شرکت‌های جهان اعم از اپل، در چند سال اخیر رشد قابل توجهی تجربه کرده است. حال اخبار منتشرشده حکایت از سرمایه‌گذاری گسترده‌ی این شرکت جهت احداث کارخانه و تجهیزات مورد نیاز برای تولید پردازنده‌هایی با لیتوگرافی ۵ و ۳ نانومتری دارند. 

کارخانه‌ی جدید TSMC در پارک علم و فناوری تاینان احداث خواهد شد. این کارخانه که فعالیت آن پیش از سال ۲۰۲۲ آغاز خواهد شد، به تولید پردازنده‌های ۵ و۳ نانومتری خواهد پرداخت. TSMC در حال حاضر پردازنده‌ی A11 بایونیک اپل را که در گوشی‌های آیفون ۸، ۸ پلاس و آیفون ۱۰ به کار گرفته شده است، با لیتوگرافی ۱۰ نانومتری تولید می‌کند. پیش‌تر همین شرکت پردازنده‌ی A10 را با لیتوگرافی ۱۶ نانومتری تولید می‌کرد. استفاده از لیتوگرافی‌های کوچک‌تر امکان افزایش توانایی پردازشی پردازنده در کنار ارتقاء میزان مصرف انرژی را فراهم می‌کند.

اپل به‌عنوان بزرگ‌ترین مشتری TSMC، اشتیاق زیادی برای استفاده از فرآیندهای تولید جدید و پیشرفته‌تر دارد. در همین راستا، احتمال تولید پردازنده‌ی A12 با لیتوگرافی ۷ نانومتری وجود دارد.

رویترز دوشنبه‌ی گذشته از بازنشسته شدن موریس چانگ، مؤسس و مدیرعامل ۸۶ ساله‌ی TSMC تا ماه ژوئن سال ۲۰۱۸ (خرداد ۱۳۹۷) خبر داد. مارک لیو و سی‌سی وِی، مدیریت هیئت مدیره و اجرایی شرکت را بر عهده خواهند گرفت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات