پردازنده های 10 هسته ای مدیاتک در راه است

پنج‌شنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۲
مطالعه 1 دقیقه
تا چندی پیش شاهد حضور چیپ‌های شرکت مدیاتک روی گوشی‌های هوشمند ارزان‌قیمت چینی بودیم، سال ۲۰۱۳ مدیاتک چیپ‌ست‌های ۸ هسته‌ای را وارد بازار کرد. حال گزارش‌ها حاکی است که در یک رویداد ویژه، مدیاتک به همراه شرکت‌های شیائومی و ویوو از یک پردازنده ۱۰ هسته‌ای رونمایی کرده است.
تبلیغات

 بر اساس گزارش‌های تحلیل‌گران چینی، چیپ‌ست جدید مدیاتک با نام Helio X20 شامل یک پردازنده‌ی ۱۰ هسته‌ای خواهد بود. گفته می‌شود این پردازنده در اپلیکیشن AnTuTu امتیاز بنچمارک بالای ۷۰٫۰۰۰ را کسب کرده است. امتیاز چیپ‌ست ۸ هسته‌ای MT6795 که در گوشی وان ام 9 پلاس استفاده شده در همین تست امتیاز ۵۰٫۰۰۰ را به دست آورد.

مدیاتک به احتمال زیاد تولید این چیپ را اواخر سال جاری میلادی آغاز خواهد کرد. پردازنده‌های مدیاتک روی دستگاه‌های گران‌ قیمت آسیایی قرار گرفته‌اند و حال این شرکت در تلاش برای نفوذ به بازارهای امریکا است. اگر چیپ‌ست Helio X20 دقیقا همان طور که بنچمارک AnTuTu نشان می‌دهد عمل کند، رسیدن به این هدف یعنی نفوذ به بازار آمریکا چندان دور از دسترس هم نخواهد بود. حال باید منتظر تایید خبر از سوی مدیاتک در مورد پردازنده‌های ۱۰ هسته‌ای این شرکت باشیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات