وال استریت ژونال: احتمال ضرر بیش از انتظار کوالکام در اثر از دست دادن گلکسی اس 6

دوشنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
کوالکام پس از معرفی اسنپدراگون 810 اعلام کرد که یکی از اصلی‌ترین تولیدکنندگانی را که از تراشه‌های این کمپانی استفاده می‌کرد، از دست داده است. سامسونگ با معرفی تراشه‌ی اکسینوس 7420 اعلام کرد که در گلکسی S6 از تراشه‌ی اختصاصی خود استفاده خواهد کرد. بسیاری این سیاست را به ضرر کوالکام خواندند و حالا به نظر می‌رسد اقدام سامسونگ بیش از پیش‌بینی‌های قبلی کوالکام را تحت تاثیر قرار داده است.
تبلیغات

در جریان برگزاری کنگره‌ی جهانی موبایل در بارسلون، دو کمپانی سامسونگ و اچ‌تی‌سی از نسل جدید پرچمدارهای خود پرده برداشتند. سامسونگ با معرفی گلکسی S6 نشان داد که امسال پرچمدار خود را تنها با استفاده از تراشه‌ی اکسینوس 7420 روانه‌ی بازار خواهد کرد، حال آنکه وان M9 اچ‌تی‌سی که با اسنپدراگون 810 روانه‌ی بازار شده بود، با اخباری مبنی بر گرم شدن بیش از حد تراشه همراه شد که البته بعدها مشخص شد این خبر صحت ندارد. اما این تمام ماجرا نبود چراکه سامسونگ علاوه بر کنار گذاشتن استفاده از تراشه‌ی اسنپدراگون 810، از مودم کوالکام نیز در تراشه‌ی خود استفاده نکرد.

مطمئنا کوالکام ترجیح می‌دهد تا تولیدکنندگان به سراغ استفاده از پردازنده‌ها و مودم‌های وایرلس این کمپانی بروند، اما سامسونگ بصورت مستقل عمل کرده است. برای مثال می‌توان به اپل اشاره کرد که از پردازنده‌‌ی اختصاصی خود استفاده می‌کند، اما همچنان از مودم‌های کوالکام بهره می‌برد.

کوالکام سال گذشته به موجب استفاده‌ی بالای تولیدکنندگان از تراشه‌هایی چون اسنپدراگون 800، 805 و 400 به‌عنوان یکی از کمپانی‌های پررونق با رشد بالا شناخته شد. حال باید دید که آیا از دست دادن مشتری بزرگی چون سامسونگ که کلا همکاری با کوالکام را کنار گذاشته، چگونه آمار کوالکام را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات