استفاده سامسونگ از هسته‌های اختصاصی Mongoose در تراشه اکسینوس بعدی

شنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۲
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ آخرین نسل از پرچمدار خود را فقط به‌همراه تراشه‌ی اختصاصی اکسینوس 7420 روانه‌ی بازار کرد و خبری از عرضه‌ی نسخه‌ی دیگری با تراشه‌ی اسنپدراگون نبود. حال اخباری منتشر شده که نشان از مستقل شدن هر چه بیشتر سامسونگ دارد، چراکه گویا این کمپانی در نسل بعدی تراشه‌ی اکسینوس، از هسته‌های اختصاصی خود استفاده خواهد کرد.
تبلیغات

به نظر می‌رسد سامسونگ در تولید تراشه‌های اکسینوس به توانایی بالایی رسیده و از این‌رو در نظر دارد تا این تراشه‌ها را یک سطح دیگر ارتقا دهد. براساس شنیده‌ها این کمپانی کره‌ای در نظر دارد تا نسل بعدی تراشه‌ی اکسینوس را همراه با هسته‌های اختصاصی خود روانه‌ی بازار کند، از این‌رو احتمالا در تراشه‌ی اکسینوس بعدی شاهد استفاده از هسته‌های Cortex-A72 نبوده و به جای آن سامسونگ از هسته‌هایی که هم‌اکنون با اسم رمز Mongoose شناخته می‌شوند، استفاده خواهد کرد. براساس شنیده‌ها این هسته‌ی جدید مبتنی بر لیتوگرافی ۱۴ نانومتری بوده و فرآیند تولید آن نیز FinFET خواهد بود. ضمنا سامسونگ این هسته‌ها را مبتنی بر معماری ARMv8 و ۶۴ بیتی تولید خواهد کرد.

حداکثر فرکانس کاری هسته‌ی اختصاصی سامسونگ ۲.۳ گیگاهرتز است که عملکرد فوق‌العاده بالای این هسته را نوید می‌دهد. براساس بنچمارک‌های صورت گرفته، در حالت تک هسته‌ای، این هسته پردازشی موفق شده تا در بنچمارک GeekBench 3، امتیاز ۲٫۲۰۰ را کسب کند که در مقایسه با حالت تک هسته‌ای تراشه‌ی اکسینوس 7420 با امتیاز ۱٫۴۹۵ نشان از بهبود عملکرد ۴۵ درصدی دارد.

هنوز مشخص نیست که آیا این اخبار در مورد سامسونگ و تراشه‌ی اکسینوس آن صحت دارد یا خیر، اما در صورت به واقعیت پیوستن این شایعات، در گلکسی نوت 5 این کمپانی شاهد استفاده از نسل جدید تراشه‌ی اکسینوس خواهیم بود که از هسته‌های اختصاصی اکسینوس نیز بهره می‌برند.

شاید جالب باشد بدانید که اسم رمز مورد استفاده برای هسته‌های سامسونگ نیز بر طبل رقابت با کوالکام می‌کوبد. Mongoose نوعی گربه سان است که در فارسی با عنوان خَدَنگ شناخته می‌شود و این جانور یکی از دشمنان ماری با نام Krait است که قادر است این مار را از پای دربیاورد!

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات