بلومبرگ: سامسونگ تراشه‌ی A9 اپل را برای استفاده در نسل بعدی آیفون می‌سازد

جمعه ۱۴ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
در ماه‌های اخیر شایعات متعددی در مورد تولید تراشه‌های A9 اپل توسط سامسونگ منتشر شده است. سال گذشته اپل به سراغ TSMC تایوانی رفت، اما با این حال ۴۰ درصد از تولید تراشه‌های A8 بر عهده‌ی سامسونگ بود؛ حال آنکه گویا در سال جاری میلادی سامسونگ تنها تامین کننده‌ی تراشه‌های اپل خواهد بود.
تبلیغات

به گزارش بلومبرگ دو کمپانی اپل و سامسونگ قراردادی را برای تولید تراشه‌های A9 به منظور استفاده در نسل بعدی گوشی‌های‌هوشمند آیفون با یکدیگر منعقد کرده‌اند. اپل سال گذشته به سراغ TSMC تایوان رفت تا از این طریق وابستگی خود به رقیب کره‌ای را کاهش دهد، اما بااین حال سامسونگ سال گذشته نیز تولید ۴۰ درصد از تراشه‌های A8 را بر عهده داشت.

شایعات مربوط به همکاری اپل و سامسونگ برای تولید نسل بعدی تراشه‌های آیفون از ماه دسامبر سال گذشته‌ی میلادی مطرح شده است. حال بلومبرگ با انتشار گزارشی خبر از توافق طرفین برای تولید تراشه‌های A9 در کارخانه‌ی جیه‌اونگ سامسونگ داده است. همچنین بخشی از تولیدات نیز توسط شریک تجاری سامسونگ، GlobalFundries صورت می‌گیرد.

گزارش شده که سامسونگ تراشه‌ی A9 اپل را مبتنی بر لیتوگرافی ۱۴ نانومتر توسعه خواهد داد، این در حالی است که تراشه‌ی A8 اپل براساس لیتوگرافی ۲۰ نانومتر تولید می‌شود. یکی از دلایلی که باعث شده تا اپل به سراغ سامسونگ برود، استفاده از فناوری‌های تولید پیشرفته‌تری است که این کمپانی در مقایسه با TSMC در اختیار دارد. در حال حاضر سامسونگ برای توسعه‌ی زیرساخت‌های تولید تراشه‌ی خود در خارج از کره‌ی جنوبی درصدد سرمایه‌گذاری ۱۵ میلیارد دلاری است.

موسسه‌ی KGI‌ نیز گزارشی منتشر کرده که براساس آن نسل جدید آیفون اپل از وجود فناوری Force Touch بهره خواهد برد، اما این فناوری متفاوت از ساعت‌هوشمند این کمپانی و مک‌بوک پیاده‌سازی خواهد شد. همچنین این گزارش به نام‌گذاری نسل بعدی آیفون نیز اشاره کرده و عنوان کرده که شاید برخلاف همیشه شاهد نام‌گذاری این گوشی‌هوشمند با عنوان آیفون 7 باشیم. این در حالی است که انتظار می‌رود آیفون بعدی با نام iPhone 6s رونمایی شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات