اسنپدراگون 815 با چهار هسته‌ی Cortex-A72 و چهار هسته‌ی Cortex-A53 همراه خواهد شد

دوشنبه ۱۰ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
اطلاعات فنی مربوط به تراشه‌ی اسنپدراگون 815 کوالکام که هنوز بصورت رسمی معرفی نشده، توسط یکی از منابع آگاه فاش شده است. براین اساس این تراشه از وجود چهار هسته‌ی Cortex-A72 در کنار چهار هسته‌ی Cortex-A53 بهره می‌برد.
تبلیغات

براساس اطلاعات فاش شده از تراشه‌ی جدید کوالکام که هنوز رسما معرفی نشده، این تراشه به چهار هسته‌ی Cortex-A53 در کنار چهار هسته‌ی Cortex-A72 مجهز شده است. با توجه به بهره‌گیری از هشت هسته‌ی پردازشی، کوالکام از معماری big.LITTLE در این تراشه استفاده خواهد کرد. چهار هسته‌ی Cortex A72 وظیفه‌ی مدیریت کارهای سنگین را بر عهده گرفته و در مقابل هسته‌های Cortex-A53 وظیفه‌‌ی رسیدگی به وظایف سبک‌تر را بر عهده دارند. اطلاعات فاش شده نشان از این دارد که احتمالا کوالکام خود این هسته‌ها را بهبود خواهد بخشید.

کوالکام در این تراشه از نسل بعدی پردازنده‌ی گرافیکی خود، آدرنو 450 بهره خواهد برد. ضمنا در ساخت این تراشه از فرآیند FinFET همچون تراشه‌ی اکسینوس 7420 سامسونگ بهره گرفته خواهد شد. با توجه به اطلاعات موجود در نقشه‌ی راه کمپانی کوالکام، می‌توان پشنیبانی از حافظه‌ی رم LDDR4 و همچنین مودم MDM9X55 LTE-A را از نوع Cat.10 در این تراشه پیش‌بینی کرد.

براساس تست‌های فنی انجام شده در کوالکام که نتایج آن فاش شده، تراشه‌ی اسنپدراگون 815 در مقایسه با دو تراشه‌ی پیشین این کمپانی گرمای کمتری را نیز تولید می‌کند. شاید از خود بپرسید که چرا کوالکام هنوز تراشه‌ی خود را رسما روانه‌ی بازار نمی‌کند. پاسخ سوال بسیار ساده است، کوالکام درصدد فروش اسنپدراگون 810 به میزان کافی است. تاکنون گوشی‌های‌هوشمندی نظیر وان M9 اچ‌تی‌سی و جی فلکس 2 ال‌جی همراه با این تراشه روانه‌ی بازار شده‌اند و انتظار می‌رود محصولات دیگری نیز نظیر اکسپریا Z4، جی4 ال‌جی و می نوت پرو شیائومی نیز همراه با این تراشه روانه‌ی بازار شوند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات