پردازنده های Core i سری برادول مبتنی بر لیتوگرافی 14 نانومتر از راه می رسند

چهارشنبه ۵ فروردین ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
اینتل در نظر دارد تا در سه ماهه دوم سال جاری میلادی، پردازنده‌های جدیدی از سری Core i را تولید کند؛ این پردازنده‌ها لیتوگرافی ۱۴ نانومتری داشته و در خانواده‌ی برادول قرار خواهد گرفت. اینتل قصد دارد با ارائه‌ی سری جدید از Core i تحولی در دنیای پردازنده‌های دسکتاپ ایجاد کند. حال مشخصات این پردازنده‌ها منتشر شده است.
تبلیغات

 پردازنده‌های جدید اینتل بر روی سوکت LGA1150 قرار گرفته و با مادربردهای سری Z97 سازگار خواهند بود.کمپانی‌های ایسوس و ASRock به تازگی اعلام کرده‌اند که مادربردهای آن‌ها نیز از سری جدید پردازنده‌های ۱۴ نانومتری اینتل پشتیبانی خواهند کرد. BIOS این پردازنده‌ها بروزرسانی شده و به نام‌های Core i7-5775C و Core i5-5675C هستند.

intel-broadwell-naming

پسوند «C» که در نام هر دو پردازنده‌ی Core i7-5775C و Core i5-5675C آمده، همانند پسوند «K» در پردازنده‌های قدیمی‌تر، ضریب باز بودن این دو محصول و امکان اورکلاک آن‌ها را نشان می‌دهد.

پردازنده‌ی Core i7-5775C در حالت پایه دارای فرکانسی معادل ۳.۳ گیگاهرتز است که این میزان در حالت توربو به ۳.۷ گیگاهرتز افزایش می‌یابد. این چیپ‌ست دارای ۴ هسته بوده و با بهره‌گیری از تکنولوژی Hyper Threading، در اجرای‌ برنامه و بازی‌های سنگین و پردازش‌های پیچیده بهترین کارایی را از خود نشان خواهد داد؛ میزان ۶ مگابایت حافظه کش سطح 3 برای این پردازنده در نظر گرفته شده و با حافظه‌های DDR3 با فرکانس ۱۶۰۰ مگاهرتز سازگار بوده و توان مصرفی آن در بیشترین حالت ۶۵ وات خواهد بود.

پردازنده‌ی Core i5-5675C دارای چهار هسته پردازشی و ۳.۱ گیگاهرتز فرکانس است که در حالت توربو به ۳.۷ گیگاهرتز افزایش می‌یابد. این چیپ‌ست برخلاف Core i7-5775C از تکنولوژی Hyper Threading بهره نمی‌برد. این پردازنده با ۴ مگابایت حافظه نهان و توان مصرفی معادل ۶۵ وات کار پردازش را انجام خواهد داد. Core i5-5675C همانند نمونه‌ی قبلی خود یعنی Core i7-5775C با حافظه‌های DDR3 با فرکانس ۱۶۰۰ مگاهرتز سازگار خواهد بود.

اگر در آینده‌ای نزدیک قصد خرید و استفاده‌ی این پردازنده‌ها را دارید، به یاد داشته باشید که ابتدا باید به فکر تهیه‌ی رم‌های DDR3L باشید. این پردازنده‌ها در سه ماه‌ دوم سال جاری میلادی تولید خواهند شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات