همکاری مدیاتک و AMD برای تولید پردازنده‌‌ی گرافیکی

سه‌شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
مدیاتک در سال‌‌های اخیر با شتاب روزافزونی در حال پیشرفت و تبدیل شدن به یک قدرت بزرگ در حوزه‌‌ی تراشه‌های گجت‌های موبایل است. مدیاتک اخیرا همکاری با AMD را در راستای طراحی و تولید پردازنده‌های گرافیکی آغاز کرده است.
تبلیغات

همکاری AMD و مدیاتک را باید به‌عنوان یک اتفاق خوشایند برای هر دو کمپانی عنوان کرد. AMD این شانس را دارد تا دوباره‌ به دنیای پردازنده‌های گرافیکی کم مصرف بازگردد و مدیاتک نیز می‌تواند با استفاده از این فرصت پردازنده‌ی گرافیکی قدرتمندتری را روی تراشه‌های خود مورد استفاده قرار دهد. پردازنده‌های گرافیکی Mali و Imagination در دسترس همه‌ی تولیدکنندگان قرار دارد، اما تولیدکنندگانی نظیر کوالکام که باید آن را رقیب اصلی مدیاتک خواند، از پردازنده‌های گرافیکی اختصاصی خود نظیر آدرنو استفاده می‌کنند. مدیاتک نیز باید برای رسیدن به بازار محصولات رده بالا، از GPUهای بهتری استفاده کند.

با توجه به اینکه انویدیا لقای فعالیت در دنیای موبایل را به بقای آن بخشید، حال میدان رقابت در دنیای تراشه‌های موبایل، دو بازیگر اصلی دارد، مدیاتک و کوالکام؛ همکاری با AMD را می‌توان به‌مثابه تقویت مواضع کمپانی تایوانی در برابر رقیب آمریکایی گرفت.

AMD و مدیاتک در مورد همکاری با یکدیگر هنوز اظهارنظر خاصی نکرده‌اند، هرچند منابع آگاه با تایید همکاری این دو کمپانی، معرفی تراشه‌های جدید را که از پردازنده‌های گرافیکی AMD بهره خواهند برد، نوید داده‌اند. AMD سال ۲۰۰۹ میلادی با فروش Imageon به کوالکام، قدرت تولید پردازنده‌های گرافیکی را به کوالکام بخشید. کوالکام با اتکا به خرید Imageon به قیمت ۶۵ میلیون دلار، پردازنده‌های گرافیکی آدرنو را تولید کرد. حال AMD با حضور دوباره، به رقابت با بخش پیشین کمپانی خود خواهد رفت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات