هوآوی اولین تراشه‌ی ۶۴ بیتی ۱۶ نانومتری FinFET دنیا را با نام Nova معرفی کرد

چهارشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۲
مطالعه 2 دقیقه
در آستانه آغاز به کار کنگره‌ی موبایل بارسلون، تراشه‌ی جدید خود را با عنوان Nova معرفی کرد. نوا اولین تراشه‌ی ۶۴ بیتی  مخابراتی جهان است که مبتنی بر لیتوگرافی ۱۶ نانومتر و براساس تکنولوژی FinFET توسعه یافته است.
تبلیغات

هوآوی اولین تراشه‌ی ۱۶ نانومتری جهان را که براساس تکنولوژی FinFET توسعه یافته، معرفی کرد. این تراشه را باید یک SoC مخابراتی نامید چراکه از انواع استانداردهای ارتباطی GSM/UMTS/LTE FDD/LTE TDD پشتیبانی می‌کند. هوآوی در توسعه‌ی این تراشه از معماری ARM64 و فرآیند توسعه‌ی FinFET استفاده کرده است. براساس اطلاعات ارائه شده توسط هوآوی، تراشه نووا در مقایسه با محصولات موجود در بازار از نظر مصرف انرژی ۶۴ درصد بهبود یافته و همچنین عملکرد کلی آن نیز افزایش یافته است.

وانگ جون، مدیر محصولات مرتبط با شبکه‌ی هوآوی در این خصوص گفت:

معرفی تراشه‌ی ارتباطی نووا را می‌توان نشان‌دهنده‌ی قدرت و پیشتازی هوآوی در عرصه‌ی فناوری‌های دیجیتال خواند. در کنار دسترسی به آخرین شبکه‌های ارتباطی، کاربران می‌توانند با استفاده از این تراشه‌ها نرخ بالای رد و بدل شدن داده‌ها را نیز تجربه کنند.

ظرفیت بالای بورد مورد استفاده، انرژی مصرفی این تراشه را بسیار کاهش داده است. هوآوی در کنار این محصول، اولیت آنتن باند L جهان را نیز با پشتیبانی از Ultra Wide Band و Multi Band معرفی کرد. این آنتن از فرکانس‌های پرکاربردی نظیر 700/800/900/1800/2100/2600 مگاهرتز پشتیبانی می‌کند. همچنین این آنتن فرکانس ۱۵۰۰ مگاهرتز را نیز فعال می‌کند.

اخیرا کمپانی‌ها در زمینه‌ی توسعه‌ی تراشه‌ها پیشرفت‌های خوبی را به خود دیده‌اند. چندی پیش نیز سامسونگ تراشه‌ی اکسینوس جدید خود را براساس لیتوگرافی ۱۴ نانومتری و فرآیند ساخت FinFET توسعه داد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات