اینتل در سال ۲۰۱۸ پردازنده‌ی ۷ نانومتری تولید می‌کند

سه‌شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۰
مطالعه 2 دقیقه
اینتل در کنفرانس ISSCC 2015 رسما اعلام کرد که قصد دارد تا سال ۲۰۱۸ پردازنده‌های ۷ نانومتری تولید کند. اینتل طراحی پردازنده‌های آینده‌ی خود را از همین حالا شروع کرده و در حال توسعه‌ی تکنیک‌ها و تکنولوژی‌های مورد نیاز برای رسیدن به لیتوگرافی ۷ نانومتری است.
تبلیغات

مارک باهر- مدیر ارشد اینتل در کنفرانس International Solid State Circuits Conference در‌ باره‌ی تکنولوژی فعلی پردازنده‌های اینتل صحبت کرد. وی اطلاعاتی را در باره‌ی نسل آینده‌ی تراشه‌های این کمپانی نیز ارائه کرد و گفت که اینتل قصد دارد سال ۲۰۱۸ پردازنده‌ی مبتنی بر لیتوگرافی ۷ نانومتری تولید کند. هر چه لیتوگرافی کوچک‌تر شود، مصرف انرژی کاهش یافته و ابعاد تراشه کوچک‌تر می‌شود با کوچک‌تر شدن ابعاد تراشه امکان قرار دادن ترانزیستورهای بیشتر در تراشه میسر می‌شود و به این ترتیب می‌توان قدرت پردازنده را نیز به شکل محسوسی افزایش داد.

اینتل همچنین باور دارد که سال آینده می‌تواند تولید تراشه‌های ۱۰ نانومتری را آغاز کند. غول تولیدکننده‌ی نیمه‌هادی‌ها همچنین ممکن است سرمایه‌گذاری قابل ملاحظه‌ای را روی روش تولید بر پایه‌ی لیزر فرابنفش انجام دهد.

اینتل در این کنفرانس اشاره کرد که تلاش می‌کند تاخیری در تولید تراشه‌های ۱۰ نانومتری در سال آینده ایجاد نشود. این کمپانی در ارائه‌ی پردازنده‌های ۱۴ نانومتری سری Broadwell با مشکل روبرو شده بود و این پردازنده‌ها با تاخیر روانه‌ی بازار شدند.

اینتل می‌گوید پردازنده‌های ۱۰ نانومتری در مقایسه با ۱۴ نانومتری، ۵۰ درصد سریع‌تر عمل می‌کند. به این ترتیب می‌توان قدرت و بازدهی به مراتب بالاتری از نسل ششم پردازنده‌های اینتل انتظار داشت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات