اسنپدراگون 845 با Cortex-A75 و Cortex-A55 جدید ARM همراه خواهد شد

دوشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۰
مطالعه 1 دقیقه
پس از آنکه آرم از هسته‌های پردازشی Cortex-A75 و Cortex-A55 در کامپیوتکس ۲۰۱۷ رونمایی کرد، حال اطلاعاتی در خصوص اسنپدراگون ۸۴۵ مبتنی بر این هسته‌ها فاش شده است.
تبلیغات

اخبار مرتبط با اسنپدراگون ۸۴۵ از چندی پیش منتشر می‌شود. صبح امروز پس از آنکه آرم در جریان کامپیوتکس ۲۰۱۷ از هسته‌های پردازشی Cortex-A55 و Cortex-A75 رونمایی کرد، شاهد انتشار اخباری در خصوص افشای خصوصیات مربوط به تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۴۵ بودیم.

بر اساس اطلاعات جدید، کوالکام کار روی نسل جدید تراشه‌ی پرچم‌دار خود را آغاز کرده است. اطلاعات ارائه‌شده نشان از این دارند که کوالکام این تراشه را با نام اسنپدراگون ۸۴۵ راهی بازار خواهد کرد. همچون اسنپدراگون ۸۳۵، این تراشه مبتنی بر لیتوگرافی ۱۰ نانومتری توسعه خواهد یافت؛ هرچند هسته‌های پردازشی مورد استفاده در این تراشه‌ی پرچم‌دار متفاوت خواهند بود.

اسنپدراگون ۸۳۵ از وجود هشت هسته‌ی پردازشی Kyro 280 بهره می‌برد؛ حال آنکه به نظر می‌رسد کوالکام در نسل بعدی تراشه‌ی خود دوباره به سمت استفاده از هسته‌های پردازشی آرم خواهد رفت. بر اساس اطلاعات ارائه‌شده، اسنپدراگون ۸۴۵ از وجود هشت هسته‌ی پردازشی با معماری big.LITTLE که شامل Cortex-A75 و Cortex-A55 هستند، بهره خواهد برد.

اطلاعات ارائه‌شده نشان از این دارند که اسنپدراگون ۸۴۵ در مقایسه با اسنپدراگون ۸۳۵ از نظر پردازش تک‌هسته‌ای، ۳۰ درصد و از نظر پردازش چندهسته‌ای، ۷۰ درصد بهبود خواهد یافت.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات