کوالکام ۱۹ اردیبهشت از پردازنده اسنپدراگون 660 رونمایی می‌کند

پنج‌شنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
کوالکام دعوت‌نامه‌های مراسم خود را برای رونمایی از تراشه‌ی اسنپدراگون 660 ارسال کرد.
تبلیغات

تا امروز کمپانی‌های مختلفی چون سونی، سامسونگ و شیائومی به ترتیب پرچم‌دارانی چون اکسپریا ایکس‌زد پریمیوم، گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس و می 6 را با پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۳۵ معرفی کرده‌اند. این پردازنده در حال حاضر قوی‌ترین تراشه برای دستگاه‌های موبایل است؛ با این وجود کوالکام هیچ‌گاه از بازار محصولات میان‌رده و متوسط به بالا غافل نبوده است.

این کمپانی تأیید کرده است که روز ۹ می (۱۹ اردیبهشت) رویدادی برای معرفی رسمی پردازنده‌ی اسنپدراگون ۶۶۰ در پکن چین برگزار می‌کند. کوالکام دعوت‌نامه‌های رسمی این مراسم را نیز ارسال کرده است که در تصویر زیر، نسخه‌ی چینی آن را مشاهده می‌کنید.

اسنپدراگون 660 تراشه‌ای ۱۴ نانومتری است که از مودم X10 LTE بهره می‌برد و به فناوری شارژ سریع Quick Charge 4.0 کوالکام مجهز شده است. گمانه‌زنی‌ها نشان از آن دارند که پردازنده‌ی یادشده از چهار هسته‌ی Cortex A73 با فرکانس کاری ۲.۳ گیگاهرتز و چهار هسته‌ی Cortex A53 با فرکانس کاری ۱.۹ گیگاهرتز بهره می‌برد. همچنین این تراشه‌ به یک پردازنده‌ی گرافیکی آدرنو ۵۱۲ مجهز شده است و از رم دو کاناله‌ی LPDDR4X با فرکانس ۱۸۶۶ مگاهرتز و حافظه‌ی پرسرعت UFS 2.1 پشتیبانی می‌کند.

گفته می‌شود گوشی‌های جدیدی چون سری C سامسونگ با دوربین دوگانه، ردمی پرو 2 شیائومی، می مکس 2، اوپو آر 11، ویوو ایکس 9 اس و نوکیا 7 و نوکیا 8 از پردازنده‌ی اسنپدراگون ۶۶۰ بهره خواهند برد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات