امتیاز پردازنده‌ جدید کانن لیک اینتل در بنچمارک گیک بنچ رویت شد

جمعه ۲۵ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
به‌تازگی امتیاز مربوط به پردازنده‌ی کانن‌لیک کمپانی اینتل در بنچمارک گیک‌بنچ رویت شده است.
تبلیغات

در برخی از خبرهای غیر رسمی و شایعات گفته شده که پردازنده‌های ۱۰ نانومتری کانن‌لیک (Cannonlake) اینتل احتمالا تا سال ۲۰۱۸ معرفی نخواهند شد. اما به‌نظر می‌رسد یکی از کارکنان اینتل در حال تست چند نمونه‌ی پیش‌ تولید چیپ یاد شده است؛ چراکه اخیرا نتایج متفاوتی برای پردازنده‌ی کانن‌لیک این شرکت در وب‌سایت‌های بنچمارک‌ها دیده شده است.

امتیاز گیک‌بنچ پردازنده‌ی مورد بحث نشان دهنده‌ی یک چیپ پایین‌رده و کم‌مصرف است؛ اما در وب‌سایت ساندرا امتیاز چیپ کانن‌لیک اینتل به مراتب قدرتمندتر از نمونه‌ی تست شده در گیک‌بنچ است.

احتمالا در حال حاضر نمی‌توانید مشخصات فنی کاملی از این نمونه چیپ‌ها در بنچمارک‌های یاد شده مشاهده کنید؛ چراکه پس از عرضه‌ی اولین نمونه‌های تجاری پردازنده‌ی کانن‌لیک بسیاری از ویژگی‌های این چیپ تغییر خواهد کرد. اما اینکه بدانیم نسل بعدی پردازنده‌ها و معماری جدید پردازشی آن‌ها آماده شده و در حال گذراندن دوره‌ی آزمایشی است، مسلما برای بسیاری از افراد لذت خاصی دارد.

cannonlake intel

نمونه‌‌ی پردازنده‌ای که در بنچمارک گیک‌بنچ رویت شده مجهز به یک هسته‌ی یک گیگاهرتزی ۶۴ بیتی بوده که از هاپرتِرِدینگ (hyperthreading) نیز پشیبانی می‌کند. این یعنی شما با یک هسته می‌توانید دو ترد همزمان را اجرا کنید. این نمونه امکان افزایش فرکانس کاری تا ۱.۲ گیگاهرتز را دارد. حافظه‌ی کش L2 این چیپ ۲۵۶ کیلوبایت و حافظه‌ی کش L3 آن معادل ۴ مگابایت است و علاوه بر این از حداقل ۸ گیگابایت رم DDR4 پشتیبانی می‌کند.

نمونه‌ای از چیپ کانن‌لیک اینتل که در بانک اطلاعاتی ساندرا دیده شده، از دو هسته‌ی ۳.۳ گیگاهرتزی بهره می‌برد و از هایپرتردینگ نیز پشتیبانی می‌کند. حافظه‌ی کش L2 و L3 این نمونه به‌ترتیب ۲۵۶ کیلوبایت و ۴ مگابایت است.

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات