چیپ جدید کوالکام پشتیبانی از 4G را به گوشی های ساده اضافه می‌کند

دوشنبه ۳۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
شرکت کوالکام چیپ‌ست پایین‌رده‌ی جدیدی معرفی کرد که امکان استفاده از شبکه‌های ۴ جی را در گوشی‌های موبایل ساده فراهم می‌کند.
تبلیغات

کوالکام برای اولین بار در طی سه سال گذشته در حال به‌روزرسانی پلتفرم‌ موبایلی پایین‌رده‌ی خود است تا بدین طریق امکان اتصال به شبکه‌های پرسرعت ۴ جی را در گوشی‌های موبایل ساده برای بازار هند، آمریکای لاتین و جنوب شرقی آسیا فراهم کند. این کمپانی امروز پلتفرم کوالکام ۲۰۵ خود را در طی رویدادی در شهر دهلی معرفی کرد. پلتفرم یادشده شامل چیپ‌ست ۲۰۵ کوالکام است که امکان دانلود داده‌ را در شبکه‌های ۴ جی و ۳ جی و نیز ۲ جی تا ۱۵۰ مگابیت بر ثانیه فراهم می‌کند. این پلتفرم همچنین مجهز به دو هسته‌ی ۱.۱ گیگاهرتزی و پردازنده‌ی گرافیکی آدرینو است و علاوه بر این از دو سیم‌کارت پشتیبانی می‌کند.

پلتفرم ۲۰۵ قابلیت‌های چیپ‌ست‌های پرچم‌دار کنونی کوالکام را ندارد؛ اما از دوربین پشتی و جلویی ۳ مگاپیکسلی پشتیبانی می‌کند. این پلتفرم همچنین از صفحه‌نمایش‌هایی با کیفیت ۴۸۰p VGA با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه پشتیبانی می‌کند که این قابلیت، امکان استریم ویدیوها را فراهم می‌کند. مهم‌تر از همه، این پلتفرم رده پایین یک روش اقتصادی برای افرادی که در کشورهایی مثل هند و برزیل زندگی می‌کنند ارائه می‌دهد تا با استفاده از این روش بتوانند به شبکه‌های در حال گسترش ۴ جی جهان متصل شوند و با هزینه‌ای بسیار اندک از شبکه‌های ۳ جی و ۲ جی به نسل جدیدتر مهاجرت کنند.

کمپانی مورد بحث می‌گوید این نوع گوشی‌ها امکان دسترسی آسان به تراکنش‌های مالی را برای افرادی که در کسب‌وکارهای مختلف فعالیت دارند، فراهم می‌کنند و علاوه بر این، قابلیت استفاده از تماس‌های صوتی را بر بستر شبکه‌های ال‌تی‌ای (VoLTE) و وای‌فای (VoWi-Fi) فراهم می‌کنند و همچنین امکان استریم ویدیو و موسیقی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. گوشی‌های موبایلی ساده‌ای که از چیپ‌ست ۲۰۵ استفاده می‌کنند، عمر باتری بیشتری ارائه خواهند داد؛ بدین طریق کاربری گوشی‌ها در مکان‌های که دسترسی به الکتریسیته محدود است، بیشتر خواهد شد. کوالکام می‌گوید پلتفرم مورد بحث از امروز در دسترس خریداران قرار دارد؛ اما انتظار می‌رود گوشی‌های مجهز به این چیپ‌ست از سه‌ماهه‌ی دوم سال جاری میلادی روانه‌ی بازار شوند.

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات