کوالکام: اسنپدراگون اکنون یک پلتفرم است نه یک پردازنده

شنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
شرکت کوالکام اعلام کرده که اسنپدراگون فقط یک پردازنده نیست و در واقع یک پلتفرم است.
تبلیغات

کوالکام به‌تازگی گفته است که در ماه‌‌های آینده برنامه‌هایی برای تغییر جایگاه برند محصولات خود دارد. این تغییر با پردازنده‌ی اسنپدراگون شروع می‌شود. کوالکام اشاره کرده است استفاده از کلمه‌ی پردازنده برای توضیح اینکه چیپ‌های اسنپدراگون چگونه قدرت مورد نیاز دستگاه‌های پیشرفته را تأمین می‌کنند، درست نیست. این کمپانی گفته است از آنجا که اسنپدراگون ویژگی‌هایی بیشتر از آنچه یک پردازنده دارد، ارائه می‌دهد، استفاده از کلمه‌ی پردازنده برای توصیف این محصول کافی نیست. کوالکام در این رابطه می‌گوید: «اسنپدراگون در واقع مجموعه‌ای از تکنولوژی‌ها، سخت‌افزار، نرم‌افزار و سرویس‌هایی است که توضیح تمام آن‌ها در کلمه‌‌ای مثل پردازنده‌ نمی‌گنجد.»

حال به‌جای پردازنده، از اسنپدراگون به‌عنوان یک پلتفرم یاد می‌شود. یک SoC (مخفف عبارت system on a chip به معنای سیستم روی یک چیپ) شامل یک پردازنده‌ی مرکزی، پردازنده‌ی گرافیکی، DSP و یک مودم است. پلتفرم موبایلی اسنپدراگون شامل قابلیت‌های دیگری است؛ از جمله تکنولوژی مورد نیاز برای دریافت سیگنال، گشت و گذار در اینترنت یا برقراری تماس صوتی. به تمام این قابلیت‌ها، فناوری شارژ سریع Quick Charge، اسکنر اثر انگشت، DAC صوتی کوالکام، وای‌فای و کنترل‌های لمسی را هم اضافه کنید. تمام این اجزا در یک SoC در کنار یکدیگر کار می‌کنند تا  کاربران گوشی‌های هوشمند تجربه‌ای روان در اجرای فرامین مختلف داشته باشند. به عبارت دیگر، همان‌طور که کوالکام اعلام کرده است، کلمه‌ی پلتفرم به‌منظور تعریف تجربه‌ی کاربری کاملی که مشتریان این کمپانی دریافت می‌کنند، مورد استفاده قرار خواهد گرفت. منظور از تجربه‌ی کاربری کامل، بهره‌مندی از قابلیت‌هایی چون دوربین، ارتباطات، عمر باتری، امنیت و موارد دیگر است. تمام این ویژگی‌ها به چیزی بیش از گوشی‌های هوشمند مرتبط هستند. مشتریان کوالکام تجربه‌ی کاربری ارتباطی مشابهی را در خودروها، رایانه‌های همراه و اینترنت اشیاء خواهند داشت. در ادامه بخشی از گفته‌های کوالکام را با هم می‌خوانیم:

در حقیقت اسنپدراگون بیش از یک قطعه، یک تکه‌ی سیلیکونی یا یک پردازنده‌ی مرکزی است؛ این محصول مجموعه‌ای از فناوری‌ها، سخت‌افزار، نرم‌افزار و سرویس‌هایی است که توصیف همه‌ی آن‌ها با کلمه‌ی پردازنده امکان‌پذیر نیست. به همین دلیل است که کوالکام تصمیم گرفته از اسنپدراگون به‌عنوان یک پلتفرم یاد کند، نه یک پردازنده.

یک تغییر دیگر نیز وجود دارد که در حال حاضر باید در مورد آن صحبت کرد. فقط پلتفرم‌های موبایلی رده‌بالا از نام اسنپدراگون استفاده خواهند کرد. تمام پردازنده‌های سری ۲۰۰، حالا با برند کوالکام موبایل شناخته خواهند شد. این اقدام باعث می‌شود تفاوت بین چیپ‌های رده پایین و چیپ‌ست‌های رده‌بالایی که در گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار مورد استفاده قرار گرفته‌اند، بهتر مشخص شود. کوالکام می‌گوید این تغییر در نام‌‌گذاری به مشتریان کمک می‌کند تا بر اساس نام چیپ‌های مورد استفاده در دستگاه‌های مختلف، ویژگی‌های مشخصی از آن محصول انتظار داشته باشند.

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات