سرمایه گذاری ۷ میلیارد دلاری سامسونگ برای تولید انبوه پردازنده های ۱۰ و ۷ نانومتری

چهارشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ به‌منظور تولید انبوه پردازنده‌های ۱۰ و ۷ نانومتری مبلغ ۷ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری می‌کند.
تبلیغات

اولین گوشی هوشمند سامسونگ که پردازنده‌ی آن با فرآیند ۱۰ نانومتری تولید شده، گلکسی اس ۸ است که به‌زودی معرفی خواهد شد. این پردازنده در نواحی مختلف با چیپ‌ست اکسینوس ۸۸۹۵ یا اسنپدراگون ۸۳۵ عرضه خواهد شد. این شرکت کره‌ای برنامه‌های بزرگی برای گسترش خطوط تولید خود دارد و به‌ همین جهت تصمیم گرفته است در سال ۲۰۱۸، مبلغ ۶.۹۸ میلیارد دلار برای تولید انبوه پردازنده‌های ۷ نانومتری سرمایه‌گذاری کند.

منابع نزدیک به سامسونگ اعلام کرده‌اند که این کمپانی در تاریخ ۱۳ مارس تصمیمات بزرگی برای گسترش تولید چیپ‌ست‌های ۱۰ نانومتری در شهر صنعتی هواسئونگ اتخاذ کرده است. باید اشاره کنیم که این شهر در فاصله‌ی ۴۰ کیلومتری جنوب غربی سئول قرار دارد. این شرکت از مدتی قبل سفارش تجهیزات مورد نیازش را به شرکای تجاری داخلی و خارجی ارائه داده است و احتمالا تجهیزات یادشده در ماه می به دست این غول ‌کره‌ای خواهند رسید. سامسونگ در سه‌ماهه‌ی دوم سال جاری، برای تولید پردازنده‌های ۱۰ نانومتری ۱.۱۸ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خواهد کرد. با راه‌اندازی این خطوط تولید جدید، امکان ساخت پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۳۵ و چیپ‌ست خود سامسونگ یعنی اکسینوس سری ۹ فراهم می‌شود.

شرکت مورد بحث برنامه‌های زیادی برای چیپ‌ست‌های ۷ نانومتری خود دارد و گوشی‌های هوشمند آینده‌ی خود را از سال ۲۰۱۸ به این نوع چیپ‌ها مجهز خواهد کرد. با راه‌اندازی کارخانه‌های جدید سامسونگ، خطوط تولید چیپ‌ست‌های این کمپانی به ۱۷ عدد خواهد رسید. دلیل این سرمایه‌گذاری عظیم، کمپانی TSMC است. این شرکت در واقع رقیب اصلی سامسونگ در حوزه‌ی تولید چیپ‌ست‌های پردازشی به شمار می‌رود و توانسته است قرارداد تولید پردازنده‌های A10 و A10X مورد نیاز اپل را از چنگ سامسونگ برباید که این قضیه‌ برای این شرکت کره‌ای گران تمام شده است. مابقی سرمایه‌گذاری مد نظر سامسونگ (۵.۲۳ میلیارد دلار)، این اطمینان را به وجود خواهد آورد که این کمپانی می‌تواند ۳۰ هزار چیپ‌ست ۷ نانومتری در هر ماه تولید کند.

نماینده سامسونگ در گفتگو با منابع اعلام کرده است که اگر این شرکت قرارداد تولید پردازنده‌های اپل را به دست بیاورد، شاید میزان مبلغ سرمایه‌گذاری این کمپانی بالاتر برود. مسلما میزان تقاضا برای چیپ‌ست‌های ۷ نانومتری در حال حاضر به‌اندازه‌ی میزان تقاضا برای چیپ‌ست‌های ۱۰ نانومتری نیست و به همین دلیل تزریق سرمایه‌گذاری برای گسترش این بخش با سرعت کم انجام خواهد شد.

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات