امتیاز بنچمارک پردازنده اسنپدراگون 660؛ عملکرد قدرتمند برای یک میان رده

چهارشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۵
مطالعه 2 دقیقه
به‌تازگی امتیاز بنچمارک انتوتو پردازنده‌ی اسنپدراگون ۶۶۰ کوالکام فاش شده است که بر اساس آن، عملکرد این چیپ‌ست در بین پردازنده‌های میان‌رده بسیار خوب ارزیابی می‌شود.
تبلیغات

امتیاز بنچمارک انتوتو برای پردازنده‌ی اسنپدراگون ۶۶۰ فاش شده است. پیش از شایعاتی منتشر شده بود که بر اساس آن‌ها، کوالکام علاوه بر دو چیپ‌ست‌ میان‌رده‌ی اسنپدراگون ۶۳۰ و اسنپدراگون ۶۳۵ به‌طور هم‌زمان در حال کار روی پردازنده‌ی اسنپدراگون ۶۶۰ نیز بوده است.

در شایعات پیشین گفته می‌شد که اسنپدراگون ۶۶۰ یک چیپ‌ست میان‌رده خواهد بود که شیائومی در چندین مدل از گوشی‌های هوشمند سری ردمی خود از آن بهره خواهد گرفت. علاوه بر این احتمال دارد که برخی از گوشی‌های هوشمند رده‌بالای اوپو و ویوو از اسنپدراگون ۶۶۰ بهره ببرند. مشخصات شایع شده برای اسنپدراگون ۶۶۰ نشان می‌داد که این چیپ‌ست مجهز به هشت هسته‌ی پردازشی است که احتمالا این هسته‌ها از نوع کورتکس A73 و کورتکس A53 خواهند بود. پردازنده‌ی مورد بحث به همراه پردازنده‌ی گرافیکی آدرینو ۵۱۲ عرضه خواهد شد و علاوه بر این از کانال دوگانه‌ی حافظه‌های LPDDR4X-1866، فضای ذخیره‌سازی UFS 2.1، دوربین ۲۴ مگاپیکسلی، شبکه‌های LTE Cat.10 و سه اپراتور موبایلی پشتیبانی می‌کند. افزون بر این، گفته می‌شود این چیپ‌ست که جایگزینی برای اسنپدراگون ۶۵۲ و ۶۵۳ است، با فرآیند ۱۴ نانومتری تولید می‌شود و این یعنی از نظر مصرف انرژی بهینه عمل می‌کند.

snapdragon 660

اگرچه نمی‌توانیم در این لحظه صحت این اطلاعات را تأیید کنیم؛ اما داده‌های فاش شده از بنچمارک انتوتو نشان می‌دهند که اسنپدراگون ۶۶۰ در مجموع موفق شده است امتیاز کلی ۱۰۵,۵۷۶ به‌دست بیاورد. هر یک از هسته‌ها نیز موفق به کسب امتیاز ۳۱,۹۸۲ شده‌اند و علاوه بر این، رم این پردازنده‌ ۷۰۶۷ و UX آن امتیاز ۳۵,۷۰۰ به‌دست آورده است. هنوز نمی‌دانیم پردازنده‌ی مورد بحث روی چه فرکانسی تنظیم شده و از چه میزان حافظه‌ی رم بهره می‌برد. بنابراین با توجه به این داده‌ها، به احتمال زیاد اسنپدراگون ۶۶۰ یک پردازنده‌ی قدرتمند و با مصرف انرژی بسیار بهینه خواهد بود.

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات