چیپ‌ ست رده بالای شیائومی با فرآیند ۱۶ نانومتری TSMC ساخته می‌شود

دوشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
همان‌طور که احتمالا می‌دانید، شیائومی هم به جمع شرکت‌هایی پیوسته است که چیپ‌ست‌های موبایلی تولید می‌کنند. حال گفته می‌شود چیپ‌های این شرکت با فرآیند ۱۶ نانومتری TSMC ساخته خواهند شد.
تبلیغات

چیپ‌ست پردازشی توسعه داده‌شده توسط شیائومی موسوم به Surging S1 اخیرا به‌صورت رسمی معرفی شده است. با توجه به مشخصات در نظر گرفته‌شده برای چیپ یادشده، می‌توان آن را یک چیپ میان‌رده دانست و همچنین بد نیست اشاره کنیم اولین گوشی هوشمندی که از Surging S1 بهره می‌برد، گوشی هوشمند میان‌رده‌ی شیائومی می ۵ اس است که به‌طور هم‌زمان با چیپ‌ست پاینکن معرفی شد.

در هر حال، شیائومی به این موضوع اشاره کرده بود که مدل رده‌بالای چیپ‌ست پردازشی پاینکن را با فرآیند ۱۰ نانومتری تولید خواهد کرد. اما حالا جزئیات جدیدی از این پردازنده (Surging S2) فاش شده است که نشان می‌دهد این محصول بر پایه‌ی فرآیند ۱۶ نانومتری TSMC تولید خواهد شد. چیپ‌ست Surging S2 همچنین شامل هشت هسته‌ی پردازشی خواهد بود. افزون بر آنچه گفته شد، شایعاتی منتشر شده است که نمونه‌های اولیه‌ی این چیپ‌ست جدید تولید شده و تولید انبوه آن احتمالا از سه‌ماهه‌ی سوم سال میلادی جاری آغاز خواهد شد؛ به همین دلیل در سه‌ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۷ به‌احتمال زیاد شاهد معرفی اولین گوشی هوشمند شیائومی با چیپ‌ست Surging S2 خواهیم بود.

شیائومی

پیش از این انتظار می‌رفت Surging S2 با فرآیند ۱۰ نانومتری تولید شود؛ اما حالا گفته می‌شود شیائومی تصمیم گرفته است این چیپ‌ست را بر پایه‌ی فرآیند ۱۶ نانومتری تولید کند. یکی از دلایل اصلی این تصمیم‌گیری، هزینه‌های بالای استفاده از فرآیند ۱۰ نانومتری نسبت به فرآیند ۱۶ نانومتری است. مسلما هزینه ساخت چیپ‌ست‌های پردازشی با فرآیند ۱۰ نانومتری بیشتر خواهد بود؛ چراکه در این حالت باید هسته‌های پردازشی را با حجمی کوچک‌تر تولید کرد. البته استفاده از فرآیند ۱۶ نانومتری باعث خواهد شد عملکرد پردازنده‌ی رده‌ی بالای شیائومی نسبت به چیپ‌ست‌هایی که با فرآیند ۱۰ نانومتری تولید شده‌اند، ضعیف‌تر باشد؛ اما ظاهرا هزینه‌ برای این کمپانی چینی از هر موضوع دیگری بیشتر اهمیت دارد.

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات