هیت سینک مادربوردهای رایزن AMD مشکل دارد

پنج‌شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
با توجه به مشکلاتی که گریبان‌گیر هر پردازنده‌ی جدید می‌شود، هیت‌سینک (گرماخور) شماری از مادربوردها برای پردازنده رایزن دارای مشکل است.
تبلیغات

به گزارش Tom's Hardware‌، مشکل مادربوردهای سوکت AM4 مربوط به سینی نگه‌دارنده‌ای است که در پایین هیت‌سینک قرار دارد و کاربرد آن، اتصال امن و بدون لغزش این ماژول به مادربورد است.

بر اساس اطلاعات ارائه‌شده توسط تامزهاردویور، سینی مورد استفاده روی مادربوردهای شماری از تولیدکنندگان از وجود پیچ‌هایی بهره می‌برد که بلندتر هستند. این پیچ‌ها بعد از  بسته شدن کامل، فنرهای هیت سینک را به‌اندازه کافی فشرده نمی‌کنند و در نتیجه، فشار واردآمده از هیت‌سینک به پردازنده کمتر از حد مورد نیاز است.

مشکل هیت سینک مادربورد پردازن رایزن AMD

AMD محل پیچ‌ها را تعریف کرده، اما ارتفاع پیچ‌ها مشخص نشده است و از این‌رو در شماری از مادربوردها مشکل وجود دارد. هیت‌سینک‌هایی که از وجود سینی نگه‌دارنده‌ی مادربورد استفاده می‌کنند، در این مورد دچار مشکل خواهند شد.

این مورد بعضی از هیت‌سینک‌های بزرگ تولیدشده توسط تولیدکنندگان مطرح را تحت تأثیر قرار می‌دهد. سخنگوی AMD در واکنش به این موضوع اعلام کرده است که سیستم‌های خنک‌کننده‌ی این کمپانی به‌خوبی کار می‌کنند. وی همچنین اضافه کرده است که AMD پلتفرم طراحی خود را به‌صورت کامل با شرکایش در اشتراک گذشته و از این‌رو تولیدکنندگان از میزان فشار مورد نیاز در زمان قرار گرفتن سیستم خنک‌کننده روی پردازنده آگاه هستند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات