اینتل در واکنش به رایزن AMD قیمت پردازنده های Core i5 و Core i7 را کاهش داد

دوشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
به نظر می‌رسد کمپانی اینتل در واکنش به آغاز پیش فروش پردازنده‌های رایزن، قیمت شماری از پردازنده‌های Core i7 و Core i5 خود را کاهش داده است.
تبلیغات

AMD هفته‌ی گذشته با برگزاری کنفرانس به رونمایی رسمی و ارائه‌ی اطلاعات در خصوص پردازنده‌های نسل جدید خود با نام رایزن پرداخت. AMD علاوه بر ارائه‌ی اطلاعات در رابطه با قیمت و زمان عرضه‌ی پردازنده‌های خود، اعلام کرد که علاقه‌مندان به پردازنده‌های رایزن می‌توانند گزینه‌ی مدنظر خود را پیش خرید کنند. انتشار نتایج بنچمارک پردازنده‌های سری رایزن نشان از این دارد که به احتمال زیاد شاهد بازگشت رقابت به حوزه‌‌ی پردازنده‌ها خواهیم بود.

به نظر می‌رسد انتشار بنچمارک‌هایی از پردازنده‌های رایزن تأثیر خود را روی اینتل گذاشته است؛ چراکه این کمپانی قیمت شماری از پردازنده‌های خود را کاهش داده است. به طور حتم در صورتی که تمام شنیده‌ها و اطلاعات ارائه شده در رابطه با پردازنده‌های رایزن رنگ واقعیت به خود بگیرند، فروش پردازنده‌های اینتل نیز تحت تأثیر قرار خواهد گرفت. هرچند هنوز نمی‌توان دلیل اصلی کاهش قیمت پردازنده‌های اینتل را حضور رقیب با قدرت بیشتر خواند؛ اما به نظر می‌رسد که اصلی‌ترین دلیل برای کاهش قیمت، محصولات جدید AMD است.

کاهش قیمت پردازنده اینتل

از جمله‌ی فروشگاه‌های آنلاین فروشنده‌ی پردازنده‌های اینتل می‌توان به آمازون اشاره کرد که البته کاهش قیمت‌ها در این فروشگاه‌ها محسوس نیست. فروشگاه دیگری که Micro Center نام دارد، قیمت پردازنده‌ی ۶ هسته‌ای Core i7-6850K با فرکانس ۳.۶ گیگاهرتزی را از ۷۰۰ دلار به کمتر از ۵۵۰ دلار کاهش داده است. همچنین باید به کاهش قیمت Core i7-6800K با فرکانس ۳.۴ گیگاهرتزی از ۵۰۰ به ۳۶۰ دلار اشاره کرد.

پردازنده‌های میان‌رده‌ی اینتل نیز جزو محصولاتی هستند که شامل کاهش قیمت بوده‌اند. برای مثال می‌توان به پردازنده‌ی Core i7-6700K با فرکانس ۴.۰ گیگاهرتزی اشاره کرد که قیمت آن از ۴۰۰ دلار به ۲۶۰ دلار کاهش پیدا کرده است. پردازنده‌ی چهار هسته‌ای Core i7-6600K با فرکانس ۳.۵ گیگاهرتز شاهد کاهش قیمت از ۲۷۰ به ۱۸۰ دلار است. نکته‌‌ی جالب توجه در مورد پردازنده‌های اینتل، کاهش قیمت پردازنده‌ی کبی‌ لیک Core i7-7700K  از ۳۸۰ به ۲۹۹ دلار است.

نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات