مشخصات فنی منتسب به اسنپدراگون 660، 630 و 635 فاش شد

چهارشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
شنیده‌ها حاکی از این هستند که کوالکام پردازنده‌های میان‌رده‌ی اسنپدراگون ۶۳۰، ۶۳۵ و ۶۶۰ را در دست توسعه دارد.
تبلیغات

بر اساس اطلاعات ارائه‌شده، کوالکام برای حفظ جایگاه خود درصدد توسعه‌ی تراشه‌های پردازشی میان رده و رده پایین به‌منظور استفاده در گوشی‌های هوشمند ارزان‌قیمت بازار است. شنیده‌ها نشان از این دارند که این کمپانی تراشه‌های اسنپدراگون ۶۳۰، ۶۳۵ و ۶۶۰ را در دست توسعه دارد.

اطلاعات ارائه‌شده نشان از این دارند که دو تراشه‌ی اسنپدراگون ۶۳۵ و اسنپدراگون ۶۳۰، نسخه‌های بهبودیافته‌ی تراشه‌ی بهینه‌ی اسنپدراگون ۶۲۵ هستند که شیائومی در گوشی هوشمند ردمی نوت ۴ ایکس مورد استفاده قرار داده است. اسنپدراگون ۶۲۵ را باید یک تراشه‌ی بسیار بهینه از نظر انرژی مصرفی خواند که حرارت بسیار پایینی تولید می‌کند و همچنین عمر باتری در آن افزایش پیدا کرده است. انتظار می‌رود اسنپدراگون ۶۳۵ و اسنپدراگون ۶۳۰ نیز ویژگی‌های مشابهی از نظر مصرف انرژی داشته باشند.

بر اساس اطلاعات فاش شده، هر دو تراشه‌ی میان رده‌ از وجود هشت هسته‌ی Cortex-A53 بهره می‌برند. البته شماری از گمانه‌ها حکایت از این دارند که کوالکام شاید از هسته‌های Cortex-A73 بهره ببرد، البته این موارد در حد شایعه هستند و باید دید کوالکام چه نوع هسته‌های پردازشی در تراشه‌ی خود مورد استفاده قرار خواهد داد. از مشخصات فنی تراشه‌‌های اسنپدراگون ۶۳۰ و اسنپدراگون ۶۳۵ باید به پشتیبانی از حافظه‌ی رم LPDDR3، ارتباط مخابراتی LTE Cat. 7 با فرکانس پردازشی ۲.۰ تا ۲.۲ گیگاهرتز اشاره کرد. همچنین به نظر می‌رسد کوالکام پردازنده‌ی گرافیکی آدرنو ۵۰۶ را در تراشه‌های خود استفاده خواهد کرد.

از سوی دیگر باید به تراشه‌ی اسنپدراگون ۶۶۰ اشاره کرد که بر اساس شنیده‌ها، مبتنی بر لیتوگرافی ۱۴ نانومتری LPP سامسونگ با هشت هسته‌ی پردازشی تولید خواهد شد. شنیده‌ها حکایت از این دارند که این تراشه‌ی پردازشی با بهره‌گیری از چهار هسته‌ی Cortex-A73 و چهار هسته‌ی Cortex-A53 راهی بازار خواهد شد. از جمله‌ی مشخصات فنی دیگر این تراشه باید به پردازنده‌ی گرافیکی آدرنو ۵۱۲، حافظه‌ی رم دو کاناله LPDDR4X-1866، پشتیبانی از سنسور دوربین تا ۲۴ مگاپیکسل و شبکه‌ی ارتباطی LTE Cat. 10 اشاره کرد. شنیده‌ها حاکی از این هستند که گوشی‌های هوشمند اوپو، ویوو و شیائومی از این تراشه بهره خواهند برد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات