مدیاتک از پردازنده Helio P25 رونمایی کرد

چهارشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
مدیاتک، پردازنده‌ی میان‌رده‌ی جدیدی از سری P با نام Helio P25 معرفی کرد. این پردازنده حداکثر فرکانس ۲.۵ گیگاهرتز خواهد داشت.
تبلیغات

مدیاتک، یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان پردازنده‌‌ در جهان که عموما با محصولات میان‌رده شناخته می‌شود، یک عضو جدید از خانواده‌ی P خود را معرفی کرد. سری P، سری میان‌رده‌ی محصولات این شرکت هستند و آخرین محصول آن‌ها، P20 نام داشت. محصول جدید این شرکت چینی که با بروزرسانی‌هایی مانند پشتیبانی از دوربین دوگانه معرفی شده است، Helipo P25 نام دارد.

پردازنده‌ی جدید، نسبت به نسل قبلی پشتیبانی بیشتری از تصویربرداری حرفه‌ای خواهد داشت. Helio P25 از دوربین تکی تا رزولوشن ۲۴ مگاپیکسل و از دوربین دوگانه با دو لنز ۱۳ مگاپیکسلی پشتیبانی می‌کند. این پردازنده، علاوه بر افزایش رزولوشن قابل پشتیبانی، قابلیت‌های دیگری نیز به همراه دارد. قابلیت‌هایی مانند کاهش نویز، رنگ‌ها و افکت‌های سیاه و سفید عالی و پشتیبانی از عمق تصویر به کمک لنز دوگانه، از گزینه‌های جدید هلیو پی ۲۵ هستند. علاوه بر آن، پشتیبانی از تصاویر  HDR و کارایی بهتر عکس‌برداری سریع نیز به این پردازنده اضافه شده است. از دیگر تغییرات عضو جدید خانواده‌ی P می‌توان به بروزرسانی سیستم 3A در موتور سخت‌افزاری و کاهش زمان فوکوس در دوربین دوگانه اشاره کرد.

helio p25

هلیو پی 25 از فرآیند تولید ۱۶ نانومتری finfet بهره می‌برد و مصرف انرژی در آن با کاهش ۲۵ درصدی نسبت به محصولات قبلی سری پی همراه بوده است. این پردازنده معماری ۸ هسته‌ای دارد و از هسته‌های Cortex-A53 در آن استفاده شده است. حداکثر فرکانس در این پردازنده، ۲.۵ گیگاهرتز است و پردازنده‌ی گرافیکی آن نیز مانند پی ۲۰، Mali-T880 MP2 با فرکانس ۹۰۰ مگاهرتز است. P25 تا ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم LPDDR4X پشتیبانی می‌کند. پشتیبانی حرفه‌ای‌تر از شبکه‌های LTE و افزایش سرعت بارگذاری فایل‌ها، بازدهی بالا در انتقال اطلاعات، کاهش مصرف انرژی و کاهش گرمای تولیدی، از دیگر قابلیت‌های محصول جدید MediaTek هستند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات