نتایج بنچمارک تراشه اسنپدراگون 835 منتشر شد

چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
نتایج بنچمارک تراشه‌ی بالارده‌ی اسنپدارگون ۸۳۵ کوالکام که به تازگی در وب‌سایت GFXBench منتشر شده است.
تبلیغات

کوالکام مدتی پیش از اسنپدراگون ۸۳۵، تراشه‌ی بالارده‌ی جدید خود رونمایی کرد؛ این تراشه در دستگاه‌های سال آینده به کار گرفته خواهد شد. اسنپدراگون ۸۳۵ یکی از سیستم‌-روی‌-چیپ‌هایی محسوب می‌شود که با فرایند ساخت ۱۰ نانومتری ساخته شده است. در حالی که ممکن است در جریان نمایشگاه CES که در ماه ژانویه برگزار خواهد شد، شاهد دستگاه‌های مجهز به این تراشه باشیم؛ با این حال شخصی نتایج بنچمارک گرافیک آن را در وب‌سایت GFXBench‌ منتشر کرده است. شکی در این نیست که تراشه‌‌های کوالکام بهترین عملکرد را در زمینه‌ی گرافیک، دارند؛ ممکن است در زمینه‌های دیگر رقبا از این تراشه‌ها پیشی بگیرند، اما در زمینه‌ی گرافیک، تراشه‌های کوالکام پیشرو هستند.

نام گوشی به‌کاررفته در این تست نامشخص است؛ اما اطلاعات منتشرشده در وب‌سایت GFXBench حکایت از آن دارند که ابعاد نمایشگر این گوشی ۵.۹ اینچ و رزولوشن آن QHD است، حافظه‌ی رم و ذخیره‌سازی گوشی به ترتیب ۴ و ۶۴ گیگابایت هستند و در دوربین‌های اصلی و سلفی آن به ترتیب از سنسورهای ۲۰ و ۱۲ مگاپیکسلی استفاده شده است؛ هر دو دوربین قابلیت ضبط ویدئو با رزولوشن 4K دارند. سیستم عامل گوشی اندروید نوقا است و از همه مهم‌تر؛ در گوشی مورد بحث از تراشه‌ی هشت هسته‌ای اسنپدراگون ۸۳۵ با فرکانس ۲.۲ گیگاهرتزی استفاده شده است. این تراشه از واحد پردازش گرافیکی آدرنو ۵۴۰ بهره می‌گیرد و عملکرد آن با واحد پردازش گرافیکی Mali-G71 تراشه‌ی کرین ۹۶۰ مقایسه شده است.

مشخصات گوشی نامعلوم مجهز به تراشه‌ اسنپدراگون 835

در تست Manhattan 3.1 پردازنده‌ی گرافیکی آدرنو ۵۴۰ به امتیاز ۲۵۷۱ فریم (۴۵.۱ فریم بر ثانیه) دسته یافته، در حالی که امتیاز Mali-G71 معادل ۱۵۲۸ فریم (۲۴.۶ فریم بر ثانیه) است. در تست Manhattan‌ امتیاز پردازنده‌ی گرافیکی کوالکام ۳۸۳۹ فریم (۶۱.۹ فریم بر ثانیه) است، در حالی که در این تست پردازنده‌ی هواوی به امتیاز ۲۰۹۰ فریم (۳۳.۷ فریم بر ثانیه) دست یافته است. در نهایت نتایج تست T-Rex نشان از آن دارد که امتیاز تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۳۵ معادل ۶۴۳۵ فریم (۱۱۵.۲ فریم بر ثانیه) است که اختلاف فاحشی با تراشه‌ی کرین ۹۶۰ دارد؛ این تراشه در تست یادشده به امتیاز ۴۰۵۹ فریم (۷۲.۵ فریم بر ثانیه) دست یافته است.

نتایج GFXBench کوشی مجهز به اسنپدراگون 835
نتایج بنچمارک GFXBench گوشی میت 9

عملکرد پردازنده‌ی جدید کوالکام بسیار قابل توجه است؛ اما از آنجایی که رقابت در زمینه‌ی پردازنده‌های موبایل بسیار تنگاتنگ است، انتظار می‌رود تا زمان معرفی نسخه‌ی ارتقا یافته‌ی اسنپدراگون ۸۳۵، هواوی نیز تراشه‌ی جدید خود را با عملکردی مشابه تراشه‌ی کوالکام عرضه کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات