جزئیات پردازنده میان رده کرین 660 هواوی منتشر شد

یک‌شنبه ۲ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
هواوی تاکنون تراشه‌های مختلفی را برای گوشی‌های خود تولید کرده است. امروز جزئیاتی از پردازنده‌ی Kirin 660 هواوی منتشر شده است.
تبلیغات

هواوی چندین سال است که تصمیم گرفته پردازنده‌های تولید خود را برای برخی از گوشی‌های این کمپانی به ویژه محصولات پرچمدار استفاده کند. اوایل هفته‌ی جاری این غول چینی از تراشه‌ی پرچمدار های‌سیلیکون کرین ۹۶۰ رونمایی کرد که عملکرد آن راضی‌کننده ارزیابی شد. اما روز گذشته شایعه‌ای پیرامون تراشه‌ی میان‌رده‌ی هواوی به نام کرین ۶۶۰ منتشر شد که امروز جزئیات آن تایید شده است.

گفته می‌شود کرین ۶۶۰ برای رقابت با سری Snapdragon 65X تولید می‌شود و حتی عملکردی بهتر از اسنپدراگون ۶۵۳ دارد. کرین ۶۶۰ به ۲ هسته‌ی Cortex A73 با فرکانس کاری ۲.۲ گیگاهرتز و چهار هسته‌ی Cortex A53 با فرکانس کاری ۱.۸ گیگاهرتز در کنار پردازنده‌ی گرافیکی Mali-G71 Mp4 مجهز خواهد شد. این پردازنده‌ بر مبنای لیتوگرافی ۱۶ نانومتری ساخته می‌شود.

منابع خبری به این موضوع اشاره کرده‌اند که پردازنده‌ی جدید هواوی از مودم Cat. 9 LTE بهره می‌برد که سرعت دانلود آن تا ۳۰۰ مگابیت بر ثانیه و سرعت آپلود آن به ۱۵۰ مگابیت بر ثانیه می‌رسد. هواوی همانند کرین ۹۶۰، در پردازنده‌ی کرین ۶۶۰ نیز پشتیبانی از CDMA را اضافه کرده است. گفته می‌شود آنر 6 ایکس هواوی در بازار آمریکای شمالی با پردازنده‌ی کرین ۶۶۰ عرضه خواهد شد.

کرین ۶۶۰ با توجه به هسته‌های Cortex A73 با فرکانس کاری ۲.۲ گیگاهرتز قصد دارد در مقابل هسته‌های پردازشی اسنپدراگون ۶۵۳ با فرکانس کاری ۱.۹۵ گیگاهرتز قرار گیرد. البته هنوز برخی جزئیات تراشه‌ی جدید هواوی فاش نشده است و بعد از معرفی رسمی این پردازنده می‌توانیم قضاوت بهتری نسبت به عملکرد آن داشته باشیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات