سامسونگ تراشه‌ی 64 بیتی ۸ هشته‌ای اگزینوس 7 را معرفی کرد

پنج‌شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۶
مطالعه 1 دقیقه
سامسونگ امروزحرکت جالب توجهی انجام داد و نام تراشه‌ی هشت هسته‌ای اگزینوس ۵۴۳۳ را به اگزینوس ۷ تغییر داد. اگزینوس ۵۴۳۳ تراشه‌ی هشت هسته‌ای قدرتمند سامسونگ است که یکی از دو نسخه‌ی گلکسی‌نوت ۴ نیز با استفاده از این تراشه روانه‌ی بازار شده است.
تبلیغات

به‌نظر می‌رسد سامسونگ برنامه‌هایی را برای تراشه‌ی ۶۴ بیتی خود در سر داشته یا احساس کرده باید اولین تراشه‌ی ۶۴ بیتی خود دارای شان و منزلت بهتری نسبت به سایر تراشه‌های تولیدی سری اگزینوس داشته باشد. این تراشه که پیش‌تر با نام اگزینوس ۵۴۳۳ از سری ۵ شناخته می‌شد، حال اگزینوس ۷ نام گرفته است.

با توجه به نام‌گذاری جدید می‌توان تراشه‌ی مورد استفاده در گلکسی‌نوت ۴ را از تراشه‌ی بکار برده شده در گلکسی‌آلفا تشخیص داد. سامسونگ در گلکسی آلفا از تراشه‌ی اگزینوس ۵۴۳۰ بهره برده که از چهار هسته‌ی ۱.۸ گیگاهرتزی Cortex-A15 در کنار چهار هسته‌ای ۱.۳ گیگاهرتزی Cortex-A7 بهره می‌برد. در حالی که اگزینوس ۷ از وجود چهار هسته‌ی ۱.۹ گیگاهرتزی Cortex-A57 و چهار هسته‌ی ۱.۳ گیگاهرتزی Cortex-A53 در کنار پردازنده‌ی گرافیکی Mali-T760 بهره می‌برد. سامسونگ این تراشه را براساس لیتوگرافی ۲۰ نانومتری تولید کرده است که همین امر منجر به بهبود ۵۷ درصدی عملکرد این تراشه در مقایسه با نسل‌های پیشین شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات